عصر خودرو

دلیری خبر داد:

افزایش تقاضا برای صندوق های سرمایه گذاری جسورانه

عصر بازار- معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از فراهم شدن شرایط برای صدور مجوز پنج صندوق سرمایه گذاری جسورانه و رونمایی آن در آینده نزدیک خبر داد.

افزایش تقاضا برای صندوق های سرمایه گذاری جسورانه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علیرضا دلیری گفت: تا امروز حداقل 13 مجموعه اقتصادی از جمله شرکت های گلرنگ و علی بابا، تقاضای خود را برای راه اندازی این صندوق‌ها مطرح کرده‌اند و این تقاضاها همچنان در حال افزایش است.

    وی با ابراز خوش بینی در خصوص آینده صندوق های جسورانه در بستر بورس افزود: تامین مالی از طریق بازار سرمایه همواره پایدارتر بوده است و امروز نیز خرسندیم که این اتفاقات در بستر بورس رخ می دهد؛ به ویژه آنکه صندوق های جسورانه پشتوانه بزرگی برای طرح های علمی شرکت های دانش بنیان است.

    دلیری با بیان اینکه این موضوع در کمیته های  تخصصی مصوب شده و هم اکنون منتظر مصوبه شورای عالی بورس است، اظهار داشت: هم اکنون  بیش از 2500 شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت و تولید هستند، اما تولید توسعه یافته برای آنها زمانی ممکن  است که استانداردها و شرایط بورس را اعمال کنند. 

    معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری  گفت: در حال حاضر تعداد محدودی از شرکت‌های دانش بنیان عضو بورس هستند در حالی که تعداد زیادی از آنها شرایط حضور در بورس را دارند؛ لذا قصد داریم تابلویی با عنوان شرکت‌های دانش بنیان را در بورس راه اندازی کنیم.

    دلیری خاطر نشان کرد: با تفاهمی که بین معاونت علمی فناوری و سازمان بورس صورت گرفته، قرار شد سرمایه گذاران در حوزه های دانش بنیان و حوزه هایی که ریسک بالاتری دارند ولی در عوض سود بالاتری هم دارند، سرمایه گذاری کنند؛ البته این صندوق ها مورد حمایت بورس و معاونت علمی هم قرار خواهند گرفت.

    وی افزود: هم سازمان بورس و هم معاونت علمی و فناوری با همکاری هم به این جمع بندی رسیده اند که این بستر را فعال کنند و شرایط خاص تری را فراهم کنند که بتوانند با اهرم هایی که وجود دارد ریسک این طرح ها را کاهش دهند .

    معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: طرح هایی که از سوی مخترعین و متخصصین معاونت علمی فناوری به مرحله نمونه رسیده و آماده تجاری سازی است، با حضور سرمایه گذارانی که عملکرد مثبتی در گذشته داشته اند، در صندوق های سرمایه گذاری جسورانه دنبال خواهند شد.

    وی  در پاسخ به سوالی درباره موانع تشکیل صندوق های جسورانه در کشور گفت: سرمایه گذاران به شکل سنتی معمولا در جاهایی سرمایه گذاری می کنند که ریسک کمتری داشته باشد؛ از طرفی بستر این صندوق ها در کشور چندان فراهم نبوده و کسی چندان  از محاسن و سوددهی بالای این صندوق ها نگفته است.

    دلیری درخصوص سازو کار حمایت معاونت علمی و فناوری از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه هم گفت: ما اولا می توانیم شرایط مساعدتری را ایجاد کنیم که اینها راحت تر به بازار سرمایه ورود پیدا کنند. دوم اینکه بانک اطلاعاتی خود را در خصوص طرح های دانش بنیان در اختیار این صندوق ها قرار دهیم تا بتوانند حوزه سرمایه گذاری خود را دقیق تر تعریف کنند و  در آن حوزه ای تمرکز کنند که بازار بهتر و قابل اعتمادتری دارد.

    برچسب ها