عصر خودرو

دلایل ریزش شاخص بورس;

پیش‌بینی روزهای خوب برای بازار سرمایه

عصر بازار- معاون سازمان بورس با اعلام دلایل ریزش شاخص کل بورس ، روزهای خوبی را برای بازار سرمایه در آینده پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی روزهای خوب برای بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، روح الله حسینی مقدم درباره علل اصلی اُفت شاخص بورس در روزهای اخیر گفت: برخی عوامل محیطی بیرونی که خارج از کنترل بازار سرمایه است در بازار اثر گذاشته است و برخی عوامل مانند برگزاری مجامع شرکت های بورسی، فنی و مربوط به بازار سرمایه است.

    وی با اشاره به اینکه شرایط بورس امسال با پارسال متفاوت است، اضافه کرد: اثرات پارسال در صورت های مالی شرکت ها هنوز وجود دارد و همه این ها از علل اُفت شاخص بورس است.

    معاون بورس اوراق بهادر تهران تصریح کرد: باتوجه به متغیرهای اثرگذار مثبت در بازار سرمایه این بازار، خوب و رو به رشد خواهد بود. بازار سرمایه امسال در مقایسه با پارسال بهتر است اما انتظارات ما را برآورده نکرده است.

    وی گفت: تا پایان سال 94 این امکان برای شرکت ها وجود داشت از معافیت مالیاتی که برای تجدید ارزیابی دارایی ها وجود دارد استفاده کنند.

    حسینی مقدم ادامه داد:  برخی شرکت ها فرآیند تشریفات اجرایی آن را آغاز کرده بودند اما با توجه به طولانی بودن این تشریفات نتوانستند فرآیند ثبت افزایش سرمایه را به سرانجام برسانند.

    وی افزود: سازمان بورس برای همه شرکت هایی که این شرایط را داشتند رایزنی کرد و مقام مالیاتی هم این معافیت مالی را پذیرفت.

    حسینی مقدم  اضافه کرد: ارائه اطلاعات مربوط به سهامداران، جفا به بازار سرمایه است زیرا این بازار، شفاف است و از همه سهامداران مالیات اخذ می شود.

    وی تاکید کرد: اینکه فهرست این سهامداران را در اختیار داشته باشیم با این نیت که یارانه آنها را حذف کنیم خوب نیست.

    معاون بورس اوراق بهادر تهران گفت: بسیاری از 8 میلیون سهامدار بورس، کارکنان شرکت هایی هستند که درآمد چندانی ندارند اما انتشار این خبر نشان می دهد نسبت به جایگاه بازار بورسی و منافع آن اشراف نداریم.

    حسینی مقدم با تاکید بر اینکه این نوع تصمیم گیری ها نسبت به بازار سرمایه جفا است، افزود: سازمان بورس اعلام کرد این کار انجام نخواهد شد و بسیاری از سهامداران بورس مشمول حذف یارانه نمی شوند.

    وی با اشاره به اینکه در حال فرهنگ سازی هستیم   گفت: بیش از 1500 ایستگاه معاملاتی بازار سرمایه در سراسر کشور وجود دارد و شرکت های کارگزاری و نهادهای مالی بورس فعال هستند  و سرمایه گذاران می توانند از مشاوره آن ها استفاده کنند.

    معاون سازمان بورس افزود: تنوع ابزارهای سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه ما هم معقول است و باید این تنوع به سرمایه گذاران معرفی شود.

    برچسب ها