عصر خودرو

پوتین رشد اقتصادی برای روسیه پیش بینی کرد

عصر بازار- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جمع گروهی از کارشناسان اقتصادی، رئیسان شرکت ها و نمایندگان گروه های سرمایه گذاران خارجی، گفت: اقتصاد روسیه تقریبا دوره افت را پشت سر گذاشته و شرایط برای رشد فراهم شده است.

پوتین رشد اقتصادی برای روسیه پیش بینی کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، پوتین روز پنجشنبه در نشستی که در حاشیه اجلاس بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ برگزار شد، افزود: اقتصاد روسیه با شرایط جدید هماهنگ شده و در حال رسیدن به ثبات می باشد و نرخ تورم کاهش یافته است.

    وی ادامه داد: سیاست ها و اقدام های پولی و مالی امکان حفظ سطح بالای ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه را فراهم کرده و اقتصاد نه فقط با شرایط جدید وفق پیدا کرده است، بلکه با قابل انعطاف شدن ارزش روبل، رقابت هم شکل گرفته است.
    پوتین ادامه داد: دولت تصمیم به محدود کردن جریان سرمایه نگرفته و در آینده هم چنین اقدامی نخواهد کرد. بازار مالی روسیه بازترین بازار بین کشورهای در حال توسعه است و حجم خرید و فروش سهام نسبت به سال 2015 نیز رشد قابل توجهی یافته و همزمان سرمایه شرکت ها در برخی بخش ها تا 40 درصد بیشتر شده است.
    روسیه از آغاز بحران اقتصاد جهانی در سال 2008 و همچنین سقوط آزاد بهای نفت در کنار تحریم های سختگیرانه مالی و بانکی اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر پرونده اوکراین از سال 2014، اقتصاد پویایی نداشته ولی امیدوار است بتواند در سال جاری میلادی با استفاده از سرمایه های خارجی و رفع تحریم ها از فشارها بکاهد.
    نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه با حضور 800 هیات دولتی و غیر دولتی از کشورهای مختلف جهان امروز با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران شایش یافت.
    در این همایش اقتصادی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، نخست وزیر ایتالیا، دبیر کمیسیون اتحادیه اروپا، نیکلای سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه و ده ها مقام دولتی روسیه حضور دارند و جلسه عمومی نیز عصر جمعه با سخنرانی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور برگزار می شود.
    گستردگی برگزاری و تنوع محورهای مورد بررسی در این همایش با فرصت بسیار انجام رایزنی های گسترده و عقد قرارداد بین شرکت کنندگان، توجه روزافزون کارشناسان اقتصادی، سرمایه گذاران و رسانه ها را به خود جلب کرده است، بگونه ای که حدود دو هزار خبرنگار و تحلیلگر اقتصادی رسانه های کشورهای مختلف در این نشست فعالیت می کنند.

    برچسب ها