عصر خودرو

وزیر امور خارجه وارد تهران شد

عصر بازار- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر سه روزه خود به نروژ و آلمان لحظاتی قبل وارد تهران شد.

وزیر امور خارجه وارد تهران شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بحث و تبادل نظر درباره توسعه مناسبات دو جانبه با اسلو و برلین در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی و رایزنی درباره روند اجرای برجام را می توان محورهای اصلی این سفر عنوان کرد.

    وزیر امور خارجه در جریان سفر به اسلو با نخست وزیر، وزیر خارجه، رئیس پارلمان، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی و دو تن از نخست وزیران اسبق نروژ دیدار و گفت وگو کرد.

    وی همچنین دوشنبه هفته جاری در سمینار برجام فرصتهای جدید همکاری ایران و نروژ ضمن تبیین دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسایل مختلف فرصتهای جدید ایجاد شده در توسعه همکاری ها را تشریح کرد. دیدار با ایرانیان مقیم نروژ هم برنامه دیگر وزیر امور خارجه در این روز بود.

    محمدجواد ظریف روز سه شنبه اسلوفروم 2016را به همراه «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «بورگه برنده» وزیر خارجه نروژ افتتاح کرد و طی سخنانی از ضرورت تغییر بنیادین در حل و فصل منازعات منطقه ای سخن گفت.

    اتخاذ یک استراتژی جامع از سوی همه بازیگران برای مقابله با تروریسم و افراطی گری همچنین در نظر گرفتن ابعاد مختلف فکری و فرهنگی در این پدیده را خاطر نشان کرد.
    با این حال وزیر امور خارجه در جریان این سفر رایزنی های فشرده ای با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین «جان کری» وزیر خارجه آمریکا درخصوص روند اجرای برجام انجام داد.

    در حالی که جمهوری اسلامی ایران به اذعان آژانس بین المللی انرژی اتمی همه تعهدات خود را انجام داده است، طرف مقابل رفع تحریمهای مالی و استفاده ایران از دستاوردهای برجام را با کندی مواجه کرده است.

    از همین رو بود که وزیر امور خارجه تصریح کرد آمریکا باید اقدامات جدی تر و فشرده تری برای برداشته شدن جو روانی تحریم ها بردارد.

    این در حالی است که «سید عباس عراقچی» و «مجید تخت روانچی» هم در جریان این سفر با «هلگا اشمید» معاون موگرینی و دبیر کل سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین «استفان مال» هماهنگ کننده ارشد اجرای برجام در وزارت خارجه آمریکا درباره روند اجرای برجام گفت وگو کردند.

    وزیر امور خارجه در ادامه عصر روز چهارشنبه به برلین رفت و در مهمانسرای وزارت امور خارجه آلمان در ضیافت افطار «فرانک والتر اشتاین مایر» شرکت کرد.

    وزرای خارجه ایران و آلمان همچنین پس از گفت وگو و مذاکره در محوطه بیرونی ویلا بورزیش، مهمانسرای وزارت خارجه آلمان در جمع خبرنگاران حاضر شده و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

    ظریف نیمه شب گذشته برلین را به مقصد تهران ترک کرد و لحظاتی قبل وارد تهران شد.

    برچسب ها