عصر خودرو

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا:

کاهش ۴۶ درصدی درآمد نفت اعضای اوپک

عصر بازار- سازمان اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: درآمد نفتی اعضای اوپک سال گذشته ۴۶ درصد کاهش یافت و امسال هم کاهش ۱۷ درصدی خواهد داشت، همچنین درآمد نفت ایران پارسال ۲۷ میلیارد دلار شد.

کاهش ۴۶ درصدی درآمد نفت اعضای اوپک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بر اساس گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا میزان درآمد کشورهای صادرکننده نفت اوپک در سال 2015 نسبت به 2014 حدود 46 درصد کاهش یافته است.

    بر اساس این گزارش کشورهای عضو درآمدی معادل 404 میلیارد دلار در سال گذشته کسب کردند که این بیشترین کاهشی است که کشورهای عضو از سال 2010 تاکنون دیده است؛ حدود یک سوم درآمد کل اوپک مربوط به عربستان است.

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا ارزیابی می‌کند که کل تولید درآمد نفتی عربستان در سال گذشته به 130 میلیارد دلار رسیده که این رقم در سال 2014 معادل 247 میلیارد دلار بود.

    بر اساس این گزارش، میزان درآمدهای خالص صادرات نفت ایران به دلیل تحریم‌هایی که اعمال شده بود خیلی قابل ارزیابی نیست. اما این سازمان معتقد است جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته به سختی رقم 27 میلیارد دلار را از صادرات نفت کسب کرده باشد.

    سازمان اطلاعات انرژی آمریکا می‌گویند میزان درآمدهای صادرات نفتی اوپک امسال کاهشی دوباره خواهد داشت و به رقم 341 میلیارد دلار می‌رسد. دلیل این کاهش شرایط قیمت جهانی نفت است که به باعث شده این سازمان در کوتاه مدت چنین چشم‌اندازی داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود که درآمد صادرات نفت خالص با کاهش 17 درصدی همراه باشد.

    برچسب ها