عصر خودرو

خروج دارایی های ارزی روسیه از آمریکا شتاب گرفت

عصر بازار- روسیه در چارچوب اجرای برنامه خروج سرمایه گذاری های ارزی خود از آمریکا با خارج کردن سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار دیگر از بازار اوراق بهادار این کشور از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار را بازگردانده است.

خروج دارایی های ارزی روسیه از آمریکا شتاب گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اکنون دارایی های ارزی روسیه در آمریکا به 82 میلیارد و 500 میلیون دلار کاهش یافته است.

    خبرگزاری روسیا سگودنیا امروز (پنجشنبه) نوشت: مسکو در صدد است برنامه انتقال دارایی های خود از آمریکا را اجرا و آنها را به داخل کشور منتقل کند.
    ماه ژانویه سال جاری دارایی های ارزی سرمایه گذاری شده مسکو در اوراق قرضه آمریکا 96 میلیارد و 900 میلیون دلار بود که در ماه پس از آن 9 میلیارد و 300 میلیون دلار به روسیه منتقل شد.
    براساس آمار اعلام شده، بدهی خارجی دولتی آمریکا بیش از 18 تریلیون دلار و بدهی کلی دولتی و غیردولتی این کشور به خارج تا 50 تریلیون دلار ارزیابی می شود.
    روسیه هنوز در جایگاه هفدهم وام دهندگان خارجی به آمریکا قرار دارد که در صورت ادامه خروج سرمایه های خود، کانادا جایگزین خواهد شد.
    بنا به اعلام خبرگزاری روسی، چین با یک تریلیارد و 200 میلیارد دلار، ژاپن یک تریلیارد و 100 میلیار دلار و تایوان 258 میلیارد و 500 میلیون دلار بیشترین مطالبات را از دولت آمریکا دارند یا اوراق قرضه این کشور را خریداری کرده اند.
    در زمان حاضر موجودی صندوق ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه در این کشور یا سرمایه گذاری شده در آمریکا و کشورهای دیگر حدود 388،9 میلیار دلار است.
    روابط بین مسکو و واشنگتن و همچنین با اتحادیه اروپا از سال 2014 بر سر پرونده اوکراین بشدت پرتنش و درگیر تحریم های مختلف ضد روسی بویژه مالی و بانکی و اقدام متقابل روسیه شده است و احتمال دارد تصمیم این کشور به خارج کردن دارایی های خود از آمریکا در این چارچوب باشد.

    برچسب ها