عصر خودرو

عضو اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

پیش‌بینی آینده همکاری‌های اقتصادی ایران و سنگاپور

عصر بازار- یک عضو اتاق بازرگانی ایران درباره تعاملات اقتصادی ایران و سنگاپور سخن گفت و پیش‌بینی کرد که این وضعیت در آینده چگونه خواهد شد.

پیش‌بینی آینده همکاری‌های اقتصادی ایران و سنگاپور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، فریال مستوفی درباره رابطه اقتصادی ایران و سنگاپور اعتقاد دارد: به دلیل تعاملات سازنده‌ای که دولت یازدهم با دنیا آغاز کرده است، امید است که دریچه‌های جدیدی برای روابط بیشتر با سنگاپور گشوده شود و دو کشور بتوانند از فرصت ایجاد‌شده استفاده کنند.

    این عضو اتاق بازرگانی ایران  افزود: مبادلات تجاری ایران و سنگاپور در سال 2011 میلادی بیش از پنج میلیارد و 600 میلیون دلار بود که به دلیل تحریم‌های یکجانبه غرب و مشکلات بانکی در سال 2012 میلادی به دو میلیارد و 100 میلیون دلار کاهش یافت. تبادلات دو کشور سال گذشته میلادی به رقم کم‌سابقه 500 میلیون‌دلار رسید که مقامات دو کشور در تلاش برای بازگرداندن میزان مبادلات به رقم‌های قبل از دوران تحریم هستند.

    وی اضافه کرد: طی سال 1994 سنگاپور بزرگ‌ترین خریدار مشتقات نفتی ایران بوده و همچنین طی سال‌های 1371- 1366 (به‌جز سال 1370) این کشور در میان اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن) بیشترین سهم را از صادرات کالاهای غیرنفتی ایران داشته، به‌طوری‌که در این سال‌ها همواره بیش از نیمی از صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای عضو آسه‌آن، به سنگاپور اختصاص داشته است. از نظر صادرات به ایران نیز، این کشور همواره رقابت تنگاتنگی با تایلند داشته و پس از آن رتبه دوم را در صادرات پنج کشور عضو آسه‌آن به ایران داشته است. ایران از سال 1995 تا پایان 1998 همواره سهمی کمتر از 0.5 درصد از کل واردات سنگاپور را از آن خود کرده است. با توجه به تکثر صنایع و وجود بازارهای مختلف در این کشور، لازم است توجه بیشتری به این کشور بکنیم.

    مستوفی خاطرنشان کرد: سنگاپور کشوری است که هیچ نوع حقوق گمرکی یا تعرفه‌ای را بر کالاهای وارداتی یا صادراتی این کشور وضع نمی‌کند. ایران کشوری است که با استفاده از شیوه‌های جدید نفوذ در بازار می‌تواند سهم خود را از تجارت با این کشور (به‌خصوص واردات آن) افزایش دهد.

    برچسب ها