عصر خودرو

سکه و دلار کم‌نوسان شدند

آرامش بازار، پریشانی دلالان

عصر بازار- روز چهارشنبه، فضای بازار دلار و سکه آرام بود تا هر دو نوسان چندانی را تجربه نکنند. در پنجمین روز هفته، دلار با افزایش جزیی ۲ تومانی به قیمت ۳ هزار و ۴۶۵ تومان رسید. به گفته فعالان، روز گذشته عامل افزایشی یا کاهشی خاصی در بازار حضور نداشت تا معامله‌گران نتوانند قیمت را به سمت خاصی هدایت کنند. به اعتقاد فعالان، آرامش و کم‌نوسانی بازار از یکسو دلالان را کلافه و پریشان کرده و از سوی دیگر موجب شده بود که معاملات چندانی در بازار انجام نشود.

آرامش بازار، پریشانی دلالان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، روز چهارشنبه، سکه تمام بهار آزادی نیز تغییرات قیمت زیادی را تجربه نکرد و نهایتا با هزار تومان رشد به قیمت یک میلیون و 31 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، بازار سکه بیشتر حالت انتظاری داشت و اکثر معامله‌گران در انتظار انتشار بیانیه فدرال‌رزرو بودند که نهایتا شب گذشته منتشر شد.

    زندان محدوده3460

    در پنجمین روز هفته، شاخص ارزی تنها در نیمه ابتدایی محدوده 3 هزار و 460 تومان نوسان کرد تا روز آرامی را پشت‌سر گذاشته باشد. روز چهارشنبه، دلار معاملات خود را با قیمت 3هزار و 461 تومان آغاز کرد که کاهشی 2 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز سه‌شنبه داشت. در ادامه روز، دلار توان افزایشی یا کاهشی خاصی را از خود نشان نداد و نهایتا تنها توانست تا قیمت 3هزار و 465 تومان بالا رود. تغییرات محدود دلار در روز چهارشنبه موجب بی‌حوصلگی و کاهش انگیزه معامله‌گران ارزی برای حضور در بازار بود. تحت‌تاثیر این موضوع، مقدار معاملات در این روز تا حدی کاهش یافت.

    عوامل کم قدرت

    به گفته فعالان، روز چهارشنبه ارزش دلار در مناطق سلیمانیه و هرات بالاتر از بازار داخلی بود، ولی فاصله قیمت بازار داخلی با دو منطقه یاد شده به اندازه‌ای نبود که معامله‌گران ریسک خروج ارز از بازار تهران را به جان بخرند. از سوی دیگر، به گفته حاضران در بازار، میزان حجم ارز در بازار داخلی به اندازه‌ای بود که پاسخگوی تقاضای معامله‌گران باشد و همین موضوع موجب می‌شد که نوسان‌گیران ترجیح دهند که چندان وارد بازار نشوند. برخی حاضران در بازار اعتقاد داشتند که بازار به دلیل نزدیک شدن به روزهای انتهایی ماه جان بالا رفتن ندارد؛ چراکه در این مقاطع زمانی معمولا از یکسو حجم نقدینگی معامله‌گران کاهش پیدا می‌کند و از سوی دیگر برخی از آنها در حال تسویه خرید و فروش‌های ماهیانه خود هستند.

    این در حالی است که شمار دیگری از بازیگران بازار، همچنان کم‌نوسان بودن دلار را به کاهش سنتی تقاضا در ماه رمضان نسبت داده‌اند. در وضعیت کم‌نوسان روز گذشته، معامله‌گران زیادی ترجیح دادند که تماشاگر وضعیت بازار تا آشکار شدن روند قیمت باشند.

    روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 32 هزار و 500تومان آغاز کرد که افزایشی 2 هزار و 500 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز سه‌شنبه داشت. این افزایش ابتدایی که ناشی از بالا رفتن بهای اونس در شروع بازارهای جهانی بود، در ادامه روز دنبال نشد و سکه روی قیمت یک میلیون و 31 هزار تومان به کار خود پایان داد. فلز گرانبهای داخلی نیز روز چهارشنبه مانند دلار روز آرامی را پشت‌سر گذاشت و در دامنه محدود یک میلیون و 31هزار تومان تا یک میلیون و 33 هزار تومان نوسان کرد.

    برچسب ها