عصر خودرو

کارگروه مشترک تشکیل می شود؛

کمک به تهیه نقشه اقتصادی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی

عصر بازار- رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران گفت: کارگروهی متشکل از ۶ نفر که سه نفر با معرفی این سازمان و سه نفر دیگر از سازمان نقشه برداری کشور برای تهیه نقشه اقتصادی کمک به سرمایه گذاران داخلی و خارجی تشکیل می شود .

کمک به تهیه نقشه اقتصادی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شادا، محمد خزاعی روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و سازمان نقشه برداری کشور افزود: یکی از مسایلی که در حوزه سرمایه گذای خارجی وجود دارد، نبود آگاهی لازم نسبت به اطلاعات مربوط به زمینها و نوع بهره برداری مناسب از آنها برحسب وضعیت جغرافیایی و مقررات حاکم و سایر مسایل مربوط به آن است.

    وی خاطرنشان کرد: نقشه های متعدد و متنوعی در حوزه های طبیعی و جغرافیایی وجود دارد و کشور فاقد یک نقشه جغرافیایی اقتصادی برای راهنمایی سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
    خزاعی ضمن تاکید براینکه کارگروهی متشکل از 6 نفر با عضویت سه نفر از سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و سه نفر از سازمان نقشه برداری کشور برای تهیه نقشه اقتصادی برای کمک به سرمایه گذاران داخلی و خارجی تشکیل خواهد شد گفت: نقشه یادشده ویژگی مکان های مختلف از لحاظ حقوقی، کیفیت خاک و دسترسی به آب را مشخص می کند.
    این مقام مسئول، اهمیت مشخصات جغرافیایی مکان سرمایه گذاری را یادآور شد و افزود: اساس تشکیل جلسه های این کارگروه و نیز امضای تفاهم نامه، پاسخگویی به این سوال است که وقتی سرمایه گذاری وارد کشور می شود، نیازمند اطلاعات مرتبط با مناطق مورد نظر برای سرمایه گذاری از نظر ابعاد مختلف حوزه جغرافیایی کشور است و منبعی برای پاسخ به این اطلاعات وجود نداشت.
    رییس سازمان نقشه برداری کشور نیز در این مراسم گفت: کارگروه مزبور کشور را از نظر ظرفیت های مختلف برای سرمایه گذاری پهنه بندی می کند.
    علیرضا آزموده اردلان ابراز امیدواری کرد: اصول علمی مبتنی بر موقعیت برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف جغرافیایی و مشخصات ارضی در نظر گرفته شود.
    وی آمادگی این سازمان برای تهیه نقشه اطلس های مختلف اقتصادی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی را مطرح ساخت.
    بر اساس این گزارش، محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به تازگی گفته بود، بیش از 35 میلیارد دلار توافق با بانک های بزرگ جهان پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) انجام شده و دستیابی به ارقامی بیش از نیاز کشور دور از دسترس نیست؛ اما زمانبر است.
    وی افزود: اکنون که فشارهای اقتصادی برداشته شده ، خارجی ها ابتدا برای ارزیابی و بررسی همه جوانب کار به کشورمان سفر می کنند و بنابراین دستیابی به نتیجه نیاز به زمان دارد.

    برچسب ها