عصر خودرو

مذاکرات ونزوئلا و چین درباره قرارداد «نفت در برابر وام»

عصر بازار- به دنبال مشکلات مالی ونزوئلا، این کشور به دنبال شرایطی است که بتواند قرارداد «نفت در برابر وام» را با کشور چین اجرا کند.

مذاکرات ونزوئلا و چین درباره قرارداد «نفت در برابر وام»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، منابع مطلع در گفتگو با رویترز اعلام کردند که ونزوئلا در حال گفتگو با چین برای گرفتن مهلت در قرارداد «نفت در برابر وام» است تا ظرفیت این عضو اوپک را جهت پرداخت اوراق قرضه در یک بحران اقتصادی بهبود بخشد.

    ونزوئلا بیش از 50 میلیارد دلار در سال 2007 و زمان هوگو چاوز از چین قرض گرفته است که در آن باید بخشی از فروش سوخت و نفت خام خود را به دومین اقتصاد بزرگ جهان در جهت پرداخت اقساط وام خود پرداخت می‌کند.

    مشکلاتی که در بازارهای نفت طی این دو سال وجود داشته، موجب شده تا دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور برای اجرای اصل قرارداد با دشواری‌هایی روبه‌رو شود و نیاز است که شرکت نفت ونزوئلا، نفت بیشتری را برای پرداخت اقساط وام خود در زمان کاهش قیمت‌ها اختصاص دهد.

    برخی منابع که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند که ونزوئلا در حال حاضر به دنبال مهلتی یک ساله است که در آن بتواند تنها بهره وام خود را پرداخت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها