عصر خودرو

معاون‌برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو اعلام کرد

اجازه انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای وزارت نفت و نیرو

عصر بازار- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه در سال ۹۵ به دولت اجازه داده شده است بدهی‌های خود را به بخش خصوصی با رعایت ضوابط تهاتر پرداخت کند، گفت: پیش‌بینی شده است برای تأمین منابع مالی از سرمایه‌گذاری خارجی استفاده شود که رقم آن ۵۰ میلیارد دلار است.

اجازه انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای وزارت نفت و نیرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علیرضا دائمی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بودجه 95 نسبت به قانون بودجه 94 تفاوت زیادی ندارد، گفت: آنچه که در بودجه 95 دیده شده بحث تهاتر بدهی‌ها است که به دولت اجازه داده شده بدهی‌های خود را به بخش‌خصوصی با رعایت ضوابط تهاتر کند.

    *اجازه انتشار اوراق مشارکت با تضمین خود شرکت‌ها برای طرح های سودده

    وی افزود: پیش‌بینی شده است که برای تامین مالی از سرمایه گذاری خارجی به میزان 50 میلیارد دلار استفاده شود،همچنین در سال 95 اجازه انتشار اوراق مشارکت با تضمین خود شرکت‌ها داده شده است که به طرح‌های انتفاعی و سود ده تعلق می‌گیرد.

    *اجازه انتشار اوراق مشارکت به میزان 10 هزار میلیارد تومان به وزارت نیرو و نفت

    وی با اشاره به اینکه انتشار اوراق مشارکت تنها در بخش برق که سودده تر از بخش آب است می‌تواند استفاده شود، گفت: در سال جاری به وزارتخانه‌های نفت و نیرو اجازه انتشار اوراق مشارکت به میزان 10 هزار میلیارد تومان داده شده است اما هنوز سهم وزارت نیرو در دولت تعیین نشده است.

    *انتشار اوراق مشارکت به میزان 5 هزار میلیارد تومان با تضمین دولت

    دائمی از ظرفیت‌های دیگر انتشار اوراق مشارکت به میزان 5 هزار میلیارد تومان با تضمین دولت اشاره کرد و گفت: سهم وزارت نیرو از 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان است،بنابراین قانونگذار پیش‌بینی کرده است بعد از یک یا 2 دوره اعلام عمومی مطالبات دولت با این اوراق مشارکت جابجا شود.

    معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو  گفت: استفاده از اسناد خزانه اسلامی در سال جاری به میزان 7 هزار و 500 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که برای پیمانکارانی که طلب دارند این اسناد می‌تواند مناسب باشد.

    به گفته وی، همچنین اجازه داده شده است که مطالبات قطعی مربوط به وزارتخانه‌ها از اوراق تسویه خزانه به میزان 12 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت شود.

    *نصب 57 هزار کنتور حجمی بر روی چاه‌های کشاورزی از محل اعتبارات طرح تعادل بخشی

    وی همچنین از نصب کنتورهای هوشمند حجمی بر روی چاه‌های کشاورزی خبر داد و گفت: از سال 86 مجوز نصب کنتورهای هوشمند حجمی بر روی چاه‌های کشاورزی صادر شده بود اما مقرر شده که پول آن را کشاورزان پرداخت کنند.

    وی افزود: در قانون بودجه 95 بر روی این مجوز اصلاحیه‌ای صادر شد که هزینه نصب تجهیزات و کنتورهای هوشمند حجمی بر روی چاه‌ها از محل اعتبارات طرح تعادل‌بخشی پرداخت شود.

    دائمی افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال 57 هزار کنتور حجمی بر روی چاه‌ها نصب شود که باعث جلوگیری از برداشت غیرمجاز از چاه‌ها خواهد شد.

    وی همچنین در خصوص قیمت آب و برق در سال جاری گفت:برای قیمت آب و برق در سال 95 هیچگونه افزایشی پیش‌بینی نشده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها