عصر خودرو

رشد آهسته‌تر از انتظار تورم سوئد در ماه می ۲۰۱۶

عصر بازار- تورم سوئد در ماه می ۲۰۱۶ کندتر از حدانتظار بوده است و این موضوع عاملی برای افزایش فشار بر روی بانک مرکزی به منظور گسترش اقدامات محرک کم‌سابقه خود در نشست ماه آینده خواهد بود.

رشد آهسته‌تر از انتظار تورم سوئد در ماه می ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس اطلاعات دفتر آمار سوئد، قیمت مصرف‌کننده در ماه می رشد سالانه 0.6 درصدی را به ثبت رسانده و نسبت به ماه قبل رشدی 0.8 درصدی داشته است. ریکس‌بانک و تحلیلگران مورد بررسی بلومبرگ انتظار رشد 0.7 درصدی را داشتند. همچنین میزان تورم تنظیم شده برای هزینه‌های استقراضی و رهن رشد سالانه 1.1 درصدی را به ثبت رساند.

    با انتشار این آمار خوش‌بینی سیاست‌گذاران در استکهلم برای تقویت تورم کمرنگ شده است. تورم سوئد از اواخر سال 2011 تاکنون زیر هدف 2 درصدی بوده است. بانک مرکزی سوئد در ماه آوریل با ارائه بسته‌های تحریکی پیش‌بینی‌کرد که در سال آینده و پس از کاهش نرخ بهره به زیر صفر و رونمایی از برنامه خرید اوراق قرضه،‌ تورم به هدف 2 درصدی خواهد رسید.

    مایکل گران،‌تحلیلگر دانسکه بانک در استکهلم اعلام کرد: «ما شاهد حرکت تورم در جهتی اشتباه هستیم. تا زمانی که بانک مرکزی نسبت به رشد دستمزدها و تورم وارداتی بسیار خوش‌بین باشد، نزدیک کردن تورم به 2 درصد کاری بسیار بسیار دشوار خواهد بود. »

    در معاملات امروز کرون در برابر یورو افتی 0.3 درصدی را تجربه کرد به طوری که هر یورو معادل 9.328 کرون معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها