عصر خودرو

رشد حجم معامله پلیمرها در بورس کالا نوید می‌دهد;

شواهدی از تقویت بازار پتروشیمی

عصر بازار- بازار پلیمرها پس از اعلام قیمت های پایه جدید وارد فاز جدیدی شده که افزایش حجم معاملات و تقویت عرضه ها در کنار رشد حجم خرید در بورس و بازار را می توان از ویژگی های اصلی آن دانست.

شواهدی از تقویت بازار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در روز سه شنبه در بورس کالای ایران شاهد معامله 38 هزار و 831 تن انواع مختلف پلیمرها بودیم که به نسبت زمان مشابه در هفته گذشته و حجم معامله 35 هزار تنی از رشدی مطلوب حکایت می کند. این در حالی است که حجم عرضه ها نیز به نسبت هفته قبل از آن با 4 هزار تن افزایش به 46 هزار تن رسید که رقمی قابل توجه به شمار می رود.

    با توجه به افزایش حجم عرضه ها و کاهش قیمت های پایه و همچنین رشد آرام قیمت ها در بازار داخلی ، شاهد بهبود بنیادین بازار با تقویت حجم معامله پلیمرها هستیم که می تواند دورنمای روشنی را پیش روی این بازار ترسیم کند.

    با توجه به کاهش حجم معامله پلیمرها در بورس کالا در هفته گذشته با افت حجم عرضه ها در بازار پلیمرها رو به رو بودیم که در نهایت با کاهش موجودی انبارها و برتری تقاضا بر عرضه ها ، قیمت به آرامی وارد یک فاز افزایشی شد. با توجه به حضور در ماه مبارک رمضان و نوسان تقاضا برای بسیاری از گریدها باید این رشد قیمت ها را بسیار مهم ارزیابی کرد زیرا می تواند به تغییر جهت بازار منجر شود.

    جذابیت معاملات پلی استایرن ها در بورس کالا همچون سایر هفته ها ، رشد تقاضا برای پلی اتیلن های ترفتالات بطری به دلیل فرارسیدن زمان تقاضای فصلی ، جذابیت معامله گریدهای سبک فیلم پلی اتیلن ها و سایر انواع نایلونی ، توجه خریداران به عرضه های PVC و رشد حجم معاملات و رقابت بسیاری از آن ها و تقویت امیدواری ها به آینده بازار را می توان مهمترین ویژگی های معاملات روز گذشته پلیمرها در بورس کالای ایران به شمار آورد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها