عصر خودرو

جدیدترین آمار از صادرات فراورده‌های نفتی ایران

عصر بازار- صادرات فرآورده های نفتی ایران پارسال به ۲۲۰ هزار بشکه در روز رسید که این رقم معادل ١٢,٥ درصد نفت خام پالایش شده در کشور است.

جدیدترین آمار از صادرات فراورده‌های نفتی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، آمارهای وزارت نفت نشان می‌دهد که میانگین صادرات نفت‌گاز در این بازه زمانی ٣٣ هزار بشکه در روز بود، اما بهمن‌ماه ٩٤ این رقم از مرز روزانه ٦٨ هزار بشکه گذشت.

     

    میانگین صادرات نفت سفید و سوخت سنگین جت ATK در این مدت به دلیل بی نیازی کشورهای منطقه، به 460 بشکه در روز رسید.

     

    صادرات نفت کوره در دوره مورد بررسی نیز رونق مناسبی داشت، به گونه‌ای که مقدار صادرات این فرآورده به میانگین ١٧٣ هزار بشکه در روز رسید.

     

    میانگین صادرات فرآورده صادراتی نفتا پارسال نیز به ٩ هزار و 100  بشکه در روز رسید که بیشترین مقدار آن در اردیبهشت‌ماه با حجمی معادل ٢٦ هزار و 700 بشکه در روز و کمترین آن در آذر ماه به مقدار پنج هزار و 800 بشکه در روز ثبت شد.

     

    گوگرد نیز یکی دیگر از تولیدات پالایشگاهی است که میانگین صادرات پارسال این فرآورده به 190 تن در روز رسید و بالاترین رقم در خردادماه ٤٣٩ تن در روز و کمترین مقدار در تیر ماه ٤٥ تن در روز ثبت شد.

    پیش‌بینی می‌شود در آینده با اجرایی شدن طرح بهینه‌سازی پالایشگاهی، فرآورده های متنوع دیگری مانند سوخت جت، ‌ نفت‌گاز کم گوگرد و گاز مایع جایگزین صادرات نفت‌کوره شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها