عصر خودرو

امضای قرارداد در چند روز آینده;

ایران ۱۰۰ فروند هواپیما از بوئینگ خریداری می‌کند

عصر بازار- خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد طی روزهای آینده ایران قرارداد ۲۵ میلیارد دلاری برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ منعقد می‌کند.

ایران ۱۰۰ فروند هواپیما از بوئینگ خریداری می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، این نخستین قرارداد دو کشور پس از لغو تحریم ها محسوب شده و باید از سوی دولت آمریکا مورد تأیید قرار گیرد.

    قرارداد 27 میلیارد دلاری ایران با ایرباس فرانسه نیز نیازمند تأیید وزارت خزانه داری آمریکا پیش از نهایی شدن است.

    به گفته دنیس مولنبرگ، یکی از مقامات ارشد بوئینگ، این شرکت قصد دارد در صورت اجازه دولت آمریکا با ایران قرارداد ببندد.

    مولنبرگ درباره بازار صنعت هواپیمایی ایران گفت پتانسیل بازار ایران بصورت مساوری بین بوئینگ و ایرباس تقسیم شده است و قصد داریم تا در این زمینه با ایرباس رقابت کنیم.

    از زمان لغو تحریم های غرب علیه ایران، این کشوربه صورت جدی برای خرید هواپیماهای مسافربری اقدام می‌کند و با توجه به کاهش شدید تقاضا برای خرید هواپیماهای مسافربری در جهان به دلیل بحران‌های کنونی در اقتصاد جهانی، باز شدن بازار ایران برای شرکت های هواپیماسازی بسیار امیدوار کننده است.

    طی روزهای گذشته، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرده است که جزئیات قرارداد ایران با بوئینگ طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها