عصر خودرو

در پی افزایش اشتهای اژدهای زرد پیش بینی شد؛

احیای بهای مس در اواخر ۲۰۱۶

عصر بازار- بهای مس در بورس فلزات لندن در جریان هفته‌ای که گذشت به دلیل افزایش تقاضای چین بزرگترین مصرف‌ کننده مس درجهان و همچنین تقویت ارزش دلار با روند نزولی رو به رو شد و دیروز به سطح ۴۵۳۰ دلار در هر تن رسید و کاهش ۰۴/۰ درصدی را نسبت به دوشنبه گذشته تجربه کرد.

احیای بهای مس در اواخر ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، افزایش تقاضای اژدهای زرد در کنار کاهش عیار برخی از معادن بزرگ تولید مس منجر شده است بازار جهانی مس زودتر از آنچه انتظار می‌‌رفت با کسری مواجه شوند. البته این موضوع می‌تواند زمینه‌ افزایش قیمت مس در اواخر سال جاری میلادی را فراهم کند.

    تخمین‌ها در مورد اینکه تولید مس چقدر کاهش خواهد داشت، متفاوت است. مورگان استنلی پیش‌بینی کاهش 500 هزار تنی تولید مس تا پایان سال جاری را دارد، در حالی که ICBC رقم 1.33 میلیون تن را برای این کاهش پیش‌ بینی کرده است.

    گزارش‌ها مبنی بر کاهش تولید مس پس از آن منتشر می‌شود که برخی از تحلیل‌ گران از مازاد 194 هزار تنی مس در سال جاری خبر دادند. در بازار 22 میلیون تنی مس این رقم، ناچیز است اما باید در نظر داشت پیش‌بینی افزایش تولید به رغم وجود مشکلات بوده است.

    تحلیل‌ گران در حال حاضر معتقدند قیمت‌ها در حال حاضر به سطحی کاهش داشته است که بسیاری از معادن بزرگ به فکر کاهش تولید و هزینه‌های خود افتاده‌اند و باید این مورد را نیز در کنار کاهش غیر مترقبه تولید در نظر داشت. به عقیده آنها بازار مس در حال آماده شدن برای کاهش میزان اضافه عرضه موجود و آغاز یک روند افزایش قیمت دیگر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها