عصر خودرو

آغاز معاملات تالار شیشه‌ای در شرایط ناملایم

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می شود که با توجه با ریزش های چند روز گذشته شاخص، بورس در شرایط بحرانی قرار گرفته است.

آغاز معاملات تالار شیشه‌ای در شرایط ناملایم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، به تا دقایقی دیگر زنگ آغاز معاملات آخرین روز کاری بورس در هفته جاری به صدا در خواهد آمد و سهامداران داد وستد‌های خود را آغاز می‌کنند. این در حالی است که با ریزش 741 واحدی نماگر بازار در روز گذشته و سقوط شاخص به کانال 73000 واحد، موجی از بدبینی میان سهامداران ایجاد شده است.

    در این شرایط بازار شدیدا نیاز به تامین نقدینگی دارد و در صورت عدم حمایت سهامداران عمده شاهد ریزش بیشتر شاخص خواهیم بود.

     اما در بازارهای جهانی شاهد ادامه روند نزولی قیمت ها در سه بازار طلا، نفت و فلزات اساسی هستیم. به طوری که قیمت جهانی هر انس طلا با افت 85 سنتی به 1287 دلار رسید و هر بشکه نفت برنت نیز با افت 11 سنتی به 49 دلار و 15 سنت رسید.

    در بازار فلزات اساسی نیز شاهد ادامه نوسان قیمت ها در میان 5 فلز کلیدی مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم بودیم.

    در میان صنایع بازار، روز گذشته به‌رغم انتشار اخبار مثبت پیرامون شرکت‌های گروه خودرو از جمله تعدیل مثبت 22 درصدی سود هر سهم ایران خودرو برای سال مالی 94 و افزایش سرمایه 128 درصدی «خاهن»، شاهد افت نسبی قیمت سهام اکثر شرکت های این گروه بودیم. با این وجود انتظار می رود امروز در صورت مساعد شدن بازار نماد شرکت های خودرویی به تعادل باز گردد.

    در گروه بانک با وجود انتشار بعضی اخبار مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد روز گذشته جلسه شورای پول و اعتبار تشکیل و بر خلاف تصورات موضوع کاهش نرخ سود بانکی در این جلسه مطرح نشد. در همین حال انتظار می رود روزهای کم رمق گروه بانک کماکان ادامه داشته باشد.

    در میان پالایشی‌ها پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت جهانی نفت به محدوده 49 دلار تاثیر مفی بر معاملات پالایشی ها داشته و روند معاملات این گروه را با افزایش عرضه مواجه سازد.

    به این ترتیب پیش بینی می شود روند معاملات امروز بازار سهام تا حدودی محتاطانه تر دنبال شده و با توجه به جو منفی حاکم بر بورس شاهد افزایش عرضه‌ها باشیم. از سویی دیگر با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه جاری و اتمام زمان تسویه حساب با صندوق های اعتباری انتظار می‌رود از ساعات پایانی معاملات امروز شاهد افزایش تقاضا و بهبود روند معاملات باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها