عصر خودرو

جان کربی:

فروش بویینگ به ایران مجاز است

عصر بازار- وزارت امورخارجه امریکا اعلام کرد که این وزارتخانه نمی تواند به موضوع کسب مجوز فروش هواپیما از سوی شرکت بویینگ به ایران بپردازد، اما یک سخنگو اظهار داشت که توافق هسته ای با ایران اجازه فروش هواپیماهای تجاری به این کشور را می دهد.

فروش بویینگ به ایران مجاز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این اظهار نظر وزارت خارجه امریکا پس از آن صورت گرفت که ایران اعلام کرد برای خرید هواپیماهای جت با بویینگ به توافق رسیده است تا آسمان این کشور برای نخستین بار طی چندین دهه دوباره به روی هواپیماهای جدید آمریکا طبق یک توافق بین المللی در مورد کاهش تحریم ها باز شود.
    'جان کربی' سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال که از پرداختن به گزارش های خاص در مورد شرکت های خصوصی امتناع کرد، گفت: 'توافق هسته ای با ایران شامل بیانیه ای است که اجازه کسب مجوز مورد به مورد از سوی افراد و نهادهایی که خواستار صدور مجوز، فروش و یا انتقال هواپیمای مسافربری تجاری صرفا به منظور هوانوردی مسافربری تجاری هستند را به آنها می دهد.'
    بر اساس این گزارش، منابع غربی روز سه شنبه اعلام کردند: هواپیماسازی بویینگ آمریکا با ایران در زمینه فروش یا اجاره بیش از یکصد فروند جت مسافربری طبق توافق تهران با قدرت های جهانی برای کاهش تحریم ها به تفاهم رسیده است.
    این معامله که تاکنون تنها درچارچوب ترتیبات پیشنهادی آتی به نظر می رسد، دستیابی شرکت هواپیمایی ایران ایر به جت هایی را چه از طریق خرید مستقیم و چه اجاره در بر می گیرد که باید مورد تایید دولت آمریکا قرار گیرد.
    یک سخنگوی این شرکت در ایمیل اعلام کرد: 'ما درگیر مذاکره با شرکت های ایران با تایید دولت آمریکا در خرید و خدمات بالقوه هواپیمای تجاری بویینگ بودیم.'
    وی افزود: 'ما در مورد جزئیات گفت و گوهای جاری با مشتریان صحبت نخواهیم کرد و رویه استاندارد ما این است که خود مشتریان هرگونه توافق به دست آمده را اعلام کنند. هرگونه توافق به دست آمده مشروط به تایید دولت آمریکا خواهد بود.'

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها