عصر خودرو

ثبت نام حدود ۱۲ هزار واحد و طرح تولیدی برای استفاده از تسهیلات بانکی

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان شهرک های صنعتی و صنایع کوچک گفت: ۱۱ هزار و ۹۸۰ واحد و طرح تولیدی در کشور برای استفاده از تسهیلات بانکی در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده اند.

ثبت نام حدود ۱۲ هزار واحد و طرح تولیدی برای استفاده از تسهیلات بانکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی یزدانی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید آذربایجان غربی افزود: طبق برنامه درصدد هستیم تا پایان تیرماه امسال در کل کشور، واحدهای تولیدی مشکل دار واجد شرایط را به بانک های عامل معرفی کنیم.
    وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: موضوع راه اندازی واحدهای تولیدی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید داخل و اشتغال جوانان نیز از جمله بخش های مهم اقتصاد مقاومتی است که باید همه ما در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشیم.
    وی اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری، مردم، مسئولان، اصحاب رسانه و دیگر نهادهای دولتی و بخش خصوصی تکلیف دارند و موفقیت این موضوع در کشور به همت عالی همه مردم وابسته است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همه باید کمک کنیم تا اقتصاد متکی به داخل با نگاه به خارج به سمت تحقق سوق پیدا کند.
    یزدانی گفت: تا پایان اردیبهشت ماه امسال بیش از 100 هزار واحد مجوز تاسیس و نزدیک به 88 هزار واحد پروانه بهره برداری در کشور دریافت کرده اند که بیش از 90 درصد آنها شامل صنایع کوچک هستند.
    وی با اشاره به سهم قابل توجه شهرک های صنعتی در توسعه صنعتی کشور افزود: بیش از 37 هزار واحد صنعتی در داخل این شهرک ها وجود دارند.
    وی اضافه کرد: 948 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که فضای استقرار آنها افزون بر 136 هزار هکتار است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر توجه ویژه دولت به حل مشکلات واحدهای صنعتی اعم از کوچک، متوسط و بزرگ برای توسعه سرمایه گذاری و اشتغال در کشور اظهار کرد: امیدواریم این اهتمام دولت در رفع موانع تولید بتواند به کاهش نرخ بیکاری منجر شود.
    در این جلسه تعدادی از مسئولان و صاحبان صنایع آذربایجان غربی به بیان مشکلات حوزه صنعت استان پرداختند.
    اکنون در آذربایجان غربی 831 واحد صنعتی راکد و غیرفعال شناسایی شده که 66 واحد برای دریافت تسهیلات و راه اندازی مجدد به بانک های عامل معرفی شده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها