عصر خودرو

موگرینی:

باید برای ترغیب همکاری شرکت‌ها با ایران بیش‌تر کار کنیم

عصر بازار- رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: از نظر ما تحریم‌ها برداشته شده و نشانه این ادعا این است که ۲۲ درصد روابط ایران با اتحادیه اروپا افزایش یافته است

باید برای ترغیب همکاری شرکت‌ها با ایران بیش‌تر کار کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، فدریکا موگرینی در پاسخ به سوال خبرنگاری ایرانی در نشست خبری مشترک در حاشیه اجلاس "اسلو" مبنی بر این‌که ایران بر اساس توافق به تعهدات خود عمل کرده است اما طرف مقابل به تعهدات خود در خصوص مسائل بانکی به کندی عمل می‌کند گفت: ما هم‌چنان این موضوع را پی گیری می‌کنیم. از نظر ما تحریم‌ها برداشته شده و نشانه این ادعا این است که 22 درصد روابط ایران با اتحادیه اروپا افزایش یافته است. البته هنوز باید بیشتر کار کنیم تا شرکت‌ها را به همکاری با ایران ترغیب کنیم.

    مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری مشترک با  وزیر امور خارجه کشورمان که به میزبانی وزیر خارجه نروژ انجام شد با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: تمام تحریم‌های مرتبط هسته‌ای ایران همزمان با روز اجرای توافق هسته‌ای در 16 ژانویه لغو شده است و به ویژه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور به طور کامل رفع شده است. ما به طور موثر در حال تعامل با جامعه اقتصادی و بانک‌ها در اروپا و دیگر نقاط خارج از گروه‌ها هستیم تا آنها را برای همکاری و تعامل با ایران ترغیب کنیم.

    موگرینی ادامه داد: به عنوان مثال من در راس یک هیات به همراه هفت کمیسیونر چند ماه پیش به ایران رفتیم تا کانال‌های همکاری میان اتحادیه اروپا و تهران را در زمینه‌های مختلف از حمل‌ و نقل گرفته تا انرژی، علوم و اقتصاد باز کنیم.

    وی در ادامه این نشست خبری درباره دستاوردهای اجرایی این توافق و لغو تحریم‌های وضع شده علیه ایران بیان کرد: من می‌توانم به شما این اطلاعات را بدهم که در طول همین چند ماه سطح تجارت میان ایران و اتحادیه اروپا 22 درصد رشد داشته است، تنها در چهار ماه. اتحادیه اروپا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که شهروندان ایرانی از مزایای توافق هسته‌ای بهره می‌برند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها