عصر خودرو

آخوندی خبر داد:

ایران با بوئینگ به توافق رسید

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در توافق جدید با بوئینگ ۵ تا ۷ میلیون دلار به نفع ایران شد، گفت: در روزهای آینده جزئیات توافق با این شرکت اعلام می‌شود.

ایران با بوئینگ به توافق رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عباس آخوندی با اعلام اینکه توافق با بوئینگ روزهای آینده اعلام می‌شود، گفت: دست تمام واسطه‌ها و دلال‌ها را قطع کردیم. پیش از این در آخرین توافقی که شده، برای خرید 6 فروند هواپیمای ایرباس330 انجام شد؛ رقمی بین 5 تا 7 میلیون دلار متفاوت بود.

    آخوندی با اشاره به اینکه ناوگان هوایی ایران برای کسب رقابت‌پذیری در منطقه به 400 فروند هواپیمای میان‌برد و دوربرد و 100 فروند هواپیمای کوتاه‌برد نیاز دارد، اظهارداشت: این موضوع به مفهوم 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است. البته ما در وزارتخانه همزمان با شروع مذاکرات هسته‌ای به صورت موازی برنامه تامین هواپیما برای ناوگان ملی را آغاز کردیم و پیش‌نویس خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس تهیه شد.

    وی با تاکید بر اینکه در آینده توافق با بوئینگ نیز اعلام می‌شود، یادآور شد: اجرای قرارداد خرید ایرباس 16 سال به طول می‌انجامد که به مفهوم امنیت بلند مدت اقتصاد ایران است، این موضوع به مفهوم استفاده از موقعیت ایران در سطح بازارهای بین‌المللی و به نفع ایران است.

    وزیر راه و شهرسازی قرار گرفتن مجدد ایران در کانون شبکه ارتباطی و دالان‌های هوایی را از بزرگ‌ترین سیاست‌های حمل و نقل این وزارتخانه دانست. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از فروشندگان حتما درخواست کردیم که حتی یک سنت به یک دلال پرداخت نکنند و جالب است بدانید که توافقی که پیش از وزارت من برای خرید 6 فروند هواپیما صورت گرفته بود، با رقم مورد توافق اخیر برای خرید همان تعداد هواپیما 5 تا 7 میلیون دلار تفاوت دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها