عصر خودرو

تهاتر تهران و عشق‌آباد برای توسعه روابط تجاری;

ایران جای ترکیه را در بازار ترکمنستان می‌گیرد

عصر بازار- مدیر برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران پروژه گفت: با حضور شرکت‌های فعال در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی، ساختمان و انرژی، آب و برق و خدمات فنی و مهندسی کشور در سومین نمایشگاه ایران پروژه ترکمنستان، ایران می‌کوشد تا جای ترکیه را در این کشور بگیرد.

ایران جای ترکیه را در بازار ترکمنستان می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سازمان توسعه تجارت، حسن مرتجی با اشاره به اینکه هم اکنون بزرگترین رقیب ایران در ترکمنستان، بازرگانان ترکیه هستند، افزود: نمایشگاه ایران پروژه با محوریت نفت، گاز، پتروشیمی و ساختمان، صنعت برق و آب، صنایع غذایی، بانکداری، صنعت کشاورزی، تجهیزات پزشکی، صنایع خودروسازی، حمل و نقل ریلی، گردشگری، توریسم درمانی و صنعت بیمه و حوزه‌هایی که شرکت‌های ایرانی در آن از تجربه کافی برای کنار زدن سایر رقبا برخوردارند، برگزار می شود.
    وی گفت: هدف ایران توسعه و افزایش حجم صادرات غیرنفتی با دنیاست و این نمایشگاه به منظور برقراری امکان مراودات و مبادلات تجاری بین تجار و بازرگانان ایران و ترکمنستان برگزار خواهد شد و تلاش می‌شود با استفاده از تهاتر بخشی از واردات گاز از کشور ترکمنستان و ارسال کالا و خدمات از سوی جمهوری اسلامی ایران، حجم تجارت دو کشور افزایش یابد.
    وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط دو کشور گفت: در مذاکرات و توافق های به عمل آمده میان رییسان جمهوری دو کشور 17 سند همکاری‌ در زمینه‌های مختلف بین تهران ـ عشق آّباد به امضا رسید و دو کشور مصمم هستند حجم مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی خود را تا 10 سال آینده به 60 میلیارد دلار برسانند.
    مدیر برگزاری نمایشگاه ایران پروژه ترکمنستان بر حضور فعال شرکت‌های ایرانی در ترکمنستان اشاره کرد و یادآور شد: پروژه 3 میلیارد دلاری شامل 3 پروژه احداث پل خودرو «سرخس» بر روی رودخانه «تجن»، طرح جاده «سرخس ـ تجن» و نیز طرح ساخت اتوبان «عشق‏‌آباد ـ ترکمن‏‌آباد» که از سوی دولت ترکمنستان به شرکت­های ایرانی واگذار شد، زمینه حضور قوی ایران را در این همسایه شمالی فراهم کرده است.
    کشور 5 میلیونی نفری ترکمنستان با یک میلیارد و 630 میلیون دلار واردات از ایران در سال های 2014 تا 2015، رتبه اول واردات از ایران را در میان کشورهای عضو جمهوری شوروی سابق به خود اختصاص داده است.
    سومین نمایشگاه ایران پروژه از 28 تا 30 مردادماه سال جاری در عشق‌آباد برگزار می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها