عصر خودرو

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با «عصر بازار» ؛

روند مثبت است، رشد جهشی نخواهیم داشت

عصر بازار- در گام نخست باید فضای اقتصادی و سیاسی کلان کشور دارای امنیت باشد تا سرمایه گذار با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به ورود کند.

روند مثبت است، رشد جهشی نخواهیم داشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، سعید خدایی کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص روند معاملات بورس گفت: متاسفانه پیش بینی روند مثبت شاخص، انتظار بازار از اتفاقات پیش رو، خروج صنایع از رکود، افزایش تولید، سودآوری و مثبت شدن فضای کلی در بازار سرمایه رخ نداد.

    وی خاطرنشان کرد: رکود همچنان بر اقتصاد کلان کشور حاکم است. از سویی، در سیستم بانکی با توجه به اتفاق مثبت کاهش نرخ سود سپرده، متاسفانه باز هم شاهد اصلاح ساختار در کلیت صنعت بانکداری نیستیم.

    سعید خدایی عنوان کرد: در حال حاضر خوشبینی ها نسبت به اتفاقاتی همانند برجام نیز کاهش پیدا کرده است.

    این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: مجامع و گزارش شرکت ها نسبت به گذشته مطلوب تر شده اند اما باید به بازار سهام فرصت داده شود.

    وی افزود: وضعیت بازار سهام رو به بهبود پیش بینی می شود اما رشد جهشی در بورس نخواهیم داشت.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه اذعان داشت: گروه بانکی پتانسیل رشد را در بازار سهام دارند. از سویی افزایش قیمت نفت و کالاهای اساسی در بازار های جهانی باعث رشد صنایع در بازه های زمانی متفاوت می شوند.

    سعید خدایی در خصوص جذب سرمایه گذاران خارجی تصریح کرد: در گام نخست باید فضای اقتصادی و سیاسی کلان کشور دارای امنیت باشد تا سرمایه گذار با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به ورود کند.

    این تحلیلگر بازار سرمایه خاطرنشان کرد: ایجاد ثبات در نرخ ارز مخصوصا نرخ دلار امری ضروری محسوب می شود. از سویی، ایجاد سیاست های حمایتی قوی در بخش های مختلف تولیدی باید لحاظ شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها