عصر خودرو

اکونومیک تایمز:

کاهش واردات نفت چین به کمترین میزان ۱۵ سال گذشته و تقویت احتمال افزایش قیمت

عصر بازار- اکونومیک تایمز اعلام کرد در حالی که واردات نفت خام چین به کمترین میزان ۱۵ سال گذشته رسیده احتمال تقویت قیمت در بازارهای جهانی بیشتر شده است.

کاهش واردات نفت چین به کمترین میزان ۱۵ سال گذشته و تقویت احتمال افزایش قیمت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بر اساس داده‌های اداره آمار ملی این کشور که روز دوشنبه منتشر شد میزان واردات نفت خام چین در ماه می با افت 7.3 درصد در مقایسه با سال گذشته 16.87 میلیون تن رسید که این بزرگترین کاهش از فوریه سال 2001 است.

    کاهش میزان واردات نفت خام چین گمانه‌زنی‌هایی را درباره احتمال افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی تقویت کرده است و تحلیل‌گران می‌گویند استراتژی اوپک برای عرضه بیشتر نفت در بازارهای جهانی طی یکی دو سال گذشته تاثیرگذار بوده است.

    بر اساس این گزارش کاهش واردات نفت چین احتمالا کمک خواهد کرد تا بازار جهانی افت 75 درصدی قیمت را بازیابد. این افزایش عرضه نشانه‌ای است برای پایان یافتن شرکت‌هایی که به دلیل کاهش سرمایه‌گذاری و افت قیمت روز به روز تعطیل می‌شدند.

    قیمت نفت طی دو سال گذشته بیش از 75 درصد کاهش داشته و کشورهای تولید کننده را متضرر کرده است بسیاری از شرکت‌های نفتی ورشکست شده و کارگران خود را اخراج کرده اند هر هفته یک دکل نفتی در آمریکا غیر فعال می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها