عصر خودرو

اوپک پیش‌بینی کرد;

بازار نفت در نیمه دوم سال به تعادل می‌رسد

عصر بازار- اوپک پیش‌بینی کرد در پی افزایش تقاضا و اختلال در عرضه، بازار جهانی نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی متعادل‌تر خواهد شد.

بازار نفت در نیمه دوم سال به تعادل می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، در گزارش ماهانه خود، برآورد خود را از عرضه و تقاضای جهانی در سال 2016 بدون تغییر نگاه داشت.

    بر اساس این گزارش، اختلالات در نیجریه باعث کاهش تولید نفت این گروه به 32.36 میلیون بشکه در روز شده که اندکی کمتر از متوسط مورد نیاز 32.6 میلیون بشکه‌ای برای برآوردن تقاضا در نیمه دوم سال خواهد بود.

    اوپک اعلام کرد: «بهبود مورد انتظار در شرایط اقتصادی جهان موجب متعادل‌تر شدن بازار تا انتهای سال خواهد شد. عرضه مازاد بازار احتمالا در سه‌ماهه آینده از بین خواهد رفت.»

    در پی اختلالات ناخواسته و کاهش تولید نفت آمریکا و به تبع آن کاهش عرضه مازاد جهانی، قیمت جهانی نفت از پایین‌ترین قیمت 12 سال اخیر خود در ماه فوریه رشدی 80 درصدی را تجربه کرده است.

    در پی حمله نظامیان به زیرساخت‌های نفتی و محدودشدن عرضه نیجریه، تولید نفت 13 کشور عضو اوپک در ماه گذشته به 99 هزار 800 بشکه کاهش یافته است. قرار است تعداد اعضای اوپک در ماه جولای با اضافه شدن گابن به 14 کشور افزایش پیدا کند. گابن روزانه 200 هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها