عصر خودرو

در پی‌ تشدید احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رخ داد;

سقوط سهام اروپا به پایین‌ترین سطح ۴ ماه اخیر

عصر بازار- در حالی که نگرانی‌ها در خصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تشدید شده است، بازار سهام اروپا به پایین‌ترین سطح چهار ماه اخیر خود سقوط کرد.

سقوط سهام اروپا به پایین‌ترین سطح ۴ ماه اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شاخص استاکس اروپا با افتی 1.8 درصدی نسبت به روز گذشته به 326.8 واحد رسید. روز جمعه، سهام اروپایی بیشترین سقوط خود را از ماه فوریه تجربه کردند. شاخص نوسانات بازار سهام نیز در معاملات امروز 14 درصد افزایش داشته که بیشترین رشد 4 روزه این شاخص از ماه آگوست سال گذشته بوده است.

    بریتانیا در 23 ژوئن همه‌پرسی‌ای را برگزار خواهد کرد تا در مورد خروج یا ماندن در اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد. سرمایه‌گذاران همچنین در انتظار تصمیم فدرال‌رزرو در خصوص نرخ بهره و همچنین اظهارات بعد از جلسه جانت یلن خواهند بود. این در حالی است که انتخابات اسپانیا هم قرار است 26 ژوئن برگزار شود.

    جان پلاسارد،‌ معامله‌گر سهام اوراق بهادار میراباود در ژنو اعلام کرد: «بلاتکلیفی و تردیدهای زیادی وجود دارد، پس ما باید همچنان شاهد افت‌ سهام در روزهای آینده باشیم. هرچند، هیچ کس انتظار افزایش نرخ بهره را ندارد، ولی همه منتظر سخنان یلن در کنفرانس خبری بعد از نشست سیاستگذاری فدرال‌رزرو خواهند بود.»

    وی افزود: «ما تا رای‌گیری در خصوص برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) 10 روز فرصت داریم و همچنین چند روز هم به انتخابات اسپانیا فرصت مانده است. این در حالی است که قیمت نفت پایین آمده و نوسانات به بالاترین سطح در ماه‌های اخیر رسیده است.»

    شرکت‌های خودروسازی بیشترین سهم را در نزولی شدن شاخص سهام اروپا به نام خود ثبت کردند. شرکت BMW بعد از نمایش خیره‌کننده در سال 2016 با افت 1.9 درصدی ارزش سهام خود مواجه شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها