عصر خودرو

معاملات امروز فرابورس ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریالی شد

عصر بازار- بازار فرابورس امروز در شرایطی به کار خود پایان داد که ارزش معاملات آن به ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال رسید.

معاملات امروز فرابورس ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریالی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در معاملات 25 خردادماه بازار فرابورس ایران، 398 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 263 میلیارد و 920 میلیون ریال در 30 هزار و 856 نوبت داد و ستد شد.
    در روز جاری آیفکس با 8 واحد کاهش در جایگاه 781.15 واحدی قرار گرفت و پالایش نفت تهران و لاوان بیشترین تاثیر را در این وضعیت داشتند.
    بیشترین حجم معاملات امروز مربوط به معامله 25 میلیون و 650 هزار سهم تابان هور بود و بیشترین ارزش معاملات امروز به میزان 77 میلیارد ریال در اختیار برق دماوند بود.
    در این شرایط، بیمه سامان و پس از آن بیمه کوثر و قند چهارمحال بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در آن سوی بازار، پتروشیمی مارون، نیرو سرمایه و پالایش نفت شیراز با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.
    نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان، قند شیروان، پالایش نفت لاوان، سرمایه‌گذاری مسکن تهران و بانک دی به عنوان پربیننده ترین نمادهای فرابورسی معرفی شدند.
    طبق این گزارش در بازار اول، 61 میلیون اوراق بهادار به ارزش 126 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام تابان هور ثبت شد. علاوه بر این، 93 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش یک هزار و 260 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به ذوب آهن اصفهان بود.
    اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در بازه 865 تا 880 هزار ریال مبادله شد و بیشترین افزایش قیمت در نماد آبان 94 اتفاق افتاد.
    در بازار ابزاهای نوین مالی، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 6 میلیون و 380 هزار سهم، بیشترین حجم معاملات ETF را از آن خود کرد.
    همین‌طور اوراق اجاره سه ماهه مپنا با داد و ستد 100 هزار و 870 ورقه بهادار بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت. ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامی نیز در این بازار بالغ بر 153 میلیارد ریال شد. در میان نمادهای معاملاتی اسناد خزانه، بیشترین ارزش معاملات در نماد "اخزا4" رقم خورد.
    در پایان معاملات روز جاری، نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی مهر به منظور تأمین مالی شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران در نماد "صمپنا"1، به منظور پرداخت اصل مبلغ اوراق و پرداخت آخرین اجاره بهای سه ماهه اوراق در تاریخ 28 خرداد، متوقف شد.
    همچنین، نماد معاملاتی شرکت تولید نیروی برق دماوند جهت برگزاری مجامع عمومی فوق‌العاده و عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه متوقف شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها