عصر خودرو

دیروز در بورس کالای ایران رقم خورد؛

رشد ۲۷۷درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۱۵هزار و ۵۰۶ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۶۸۶ میلیارد ریال رسید که نسبت به یکشنبه گذشته رشد ۲۷۷ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۴ هزار ۱۱۱ قرارداد رسیده بود.

رشد ۲۷۷درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز دوشنبه، بازار سکه مجموعا تحت‌تاثیر دو رویداد اعم از افزایش بهای اونس طلا و کاهش ارزش دلار قرار داشت که تاثیر افزایش بهای اونس به مراتب بیشتر از نوسانات دلار بود.

    بر اساس آمار معاملات بورس کالای ایران طی روز گذشته بهای سکه در هر پنج سررسید آتی، روند مثبتی را به ثبت رساند، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 39 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/48 درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با رشد 0/52 درصدی به قیمت یک میلیون و49هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 60هزار تومان معامله شد و با افزایش 6/0 درصدی رو به رو شد. از طرفی سکه تحویل دی نیز با 0/74 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 74 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 92 هزار تومان معامله شد و افزایش8/0 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین سکه در بازار نقدی طی روز گذشته، معاملات خود را افزایشی آغاز کرد، ولی در ادامه روز تحت‌تاثیر افت بهای دلار، از سقف قیمت روزانه پایین آمد. در سومین روز هفته، معاملات سکه با قیمت یک میلیون و 33 هزار تومان آغاز شد که افزایشی 4 هزار تومانی نسبت به روز پیشین داشت؛ جالب اینکه رقم ابتدای ظهر دوشنبه بیشترین قیمت سکه در یک ماه گذشته بود. با وجود این، سکه روی این قیمت نماند و در ادامه روز به ابتدای کانال یک میلیون و 30 هزار تومان نزدیک شد و سرانجام با قیمت یک میلیون و 32 هزار تومان به کار خود پایان داد؛ این قیمت 3 هزار تومان بالاتر از نرخ روز یکشنبه بود.

    به گفته کارشناسان، عامل اصلی که قیمت سکه را در روز دوشنبه در مسیر افزایشی قرار داد، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی بود. طلای جهانی تا ساعت 3 بعدازظهر روز دوشنبه بالای محدوده هزار و 280 دلار باقی ماند و به همین دلیل قیمت سکه تحریک شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها