عصر خودرو

رییس سازمان بورس:

اطلاعات سهامداران را به سازمان هدفمندی نمی‌دهیم

نرخ سود بانکی از اول تیر ماه کاهش می‌یابد/جزئیات معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی‌ها

عصر بازار- رئیس سازمان بورس با تکذیب هرگونه ارائه اطلاعات سهامداری به سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: با مذاکراتی که با مسئولان ذی ربط و رئیس سازمان مالیاتی صورت گرفت نسبت به معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی که در سال ۹۴ تجدید ارزیابی دارایی‌های خود را ثبت کردند موافقت شد.

اطلاعات سهامداران را به سازمان هدفمندی نمی‌دهیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بورس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس؛ گفت: هرگونه درخواست مبنی بر ارائه اطلاعات سهامداران به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا تلاش برای رصد دارایی‌های مردم به شدت تکذیب می‌شود.

    وی افزود: بر اساس ماده 18 قانون بازار اوراق بهادار سازمان بورس از افشای مستقیم و غیرمستقیم هرگونه اطلاعات محرمانه سهامداران منع شده و بر این اساس افشای اطلاعات سهامداری نقض صریح این ماده و با قانون مغایرت دارد. این در حالی است که در ماده 12 و 16 قانون توسعه بازار نیز نسبت به ضمانت اجرایی این قانون پیگرد کیفری نیز گنجانده شده است.

    رئیس سازمان بورس با بیان اینکه ارائه اطلاعات کدهای سهامداری افشای داده‌های محرمانه و ریز مردم است، عنوان کرد: سازمان بورس به هیچ وجه زیر بار ارائه اطلاعات مردم در کدهای معاملاتی نخواهد رفت و عددی از این اطلاعات به سازمان هدفمندی یارانه‌ها یا هر نهاد ناظر دیگری ارائه نخواهد شد و این در حالی است که حتی بنده به عنوان رئیس سازمان بورس نیز به این اطلاعات دسترسی مستقیم ندارم.

    فطانت در خصوص آخرین پیگیری‌ها برای استمهال یک ساله معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها گفت: با هماهنگی های انجام شده با مسئولان ذیربط و رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور موافقت در خصوص شرکت‌هایی که تجدید ارزیابی دارایی‌های خود را در دفاتر خود تا قبل از پایان سال مالی 94 ثبت کرده‌اند اعلام شده به گونه‌ای که این شرکت‌ها می‌توانند در سال 95 به هر شکلی که اقدامات اداری خود را در خصوص افزایش سرمایه برگزار کنند از معافیت مالیاتی برخوردار شوندو بزودی موافقت کتبی مقامات مالیاتی اخذ و به بازار اعلام خواهد شد.

    وی در خصوص کاهش نرخ سود بانکی گفت: موافقت با کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی حاصل شده و از اول تیر ماه انجام می شود که با موافقت سیستم بانکی بوده است و نیازی به تایید شورای پول و اعتبار شاید نداشته باشد. این خبر بسیار خوبی برای بازار سرمایه است که می‌تواند برای سهامداران مورد توجه قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها