عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران:

عمان در حال دریافت مجوز عبور خط لوله صادرات گاز ایران از امارات است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: عمان در حال اخذ مجوزهای لازم برای عبور لوله واردات گاز ایران از مسیر آبهای سرزمینی امارات است و بزودی آن را دریافت می کند.

عمان در حال دریافت مجوز عبور خط لوله صادرات گاز ایران از امارات است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، علیرضا کاملی با بیان اینکه با دریافت مجوز برای عبور لوله گاز از آبهای سرزمینی یک کشور زمانبر است، اضافه کرد: امیدواریم بزودی این مجوزها را دریافت کند تا پروژه با سرعت به کار خود ادامه دهد.
    وی تاکید کرد: عبور یک خط لوله از قلمرو سرزمینی یک کشور نیاز به دریافت مجوز دارد و این موضوع فقط شامل امارات یا عمان نمی شود بلکه برای دیگر کشورها نیز صدق می کند.
    وی یادآور شد: اگر کشوری بخواهد از آبهای ایران نیز استفاده کند باید مجوزهای لازم را دریافت کند که این موضوع یک امر بدیهی و زمانبر است.
    براساس توافق سال 2013 میان دو کشور، قرار است برای ١٥ سال روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود که ارزش بسیار بالایی دارد و سبب تحکیم روابط دو کشور می شود.
     مهمترین طرح صادرات گاز ایران به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، صادرات گاز به عمان است که در صورت اجرایی شدن آن، گاز صادراتی کشورمان در عمان به ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) تبدیل و به بازارهای هدف صادر خواهد شد.
    سرمایه گذاری فراوانی برای این پروژه دریایی نیاز است و تاکنون چندین شرکت خارجی برای تامین منابع مالی و اجرای آن اعلام آمادگی کرده اند.
    مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران چند روز پیش گفته بود: هفت شرکت خارجی برای حضور در پروژه صادرات گاز ایران و عمان اعلام آمادگی کردند اما تا زمانی که نتایج مطالعات در زمینه این خط لوله منتشر نشود نمی توان با شرکت های خارجی برای حضور در این پروژه مذاکره جدی کرد.
    کاملی افزوده بود: با توجه به پایان عملیات مساحی در بخش ایران و عمان، امیدواریم در سه ماه آینده نتایج نهایی مطالعات استخراج شود.
    براساس توافق سال 2014 میان دو کشور، قرار است برای ١٥ سال روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها