عصر خودرو

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی خبر داد:

برقراری مراودات مالی چند بانک اروپایی با ایران

محدودیت بیمه صادرات محصولات پتروشیمی رفع شده است

عصر بازار- یک مسئول صنعت پتروشیمی با بیان اینکه محدودیت های مربوط به بیمه صادرات محصولات پتروشیمی رفع شده است، گفت: شماری از بانک های کوچک اروپایی مراودات بانکی با ایران را از سرگرفته و تسهیلاتی را ارایه می کنند.

برقراری مراودات مالی چند بانک اروپایی با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، احمد مهدوی ابهری درباره از سرگیری مراودات بانکی با اروپایی های، افزود: این بانک ها از کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا و اسپانیا هستند.
    دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی اضافه کرد: این بانک ها تا چندی پیش پولی از ایران قبول نکرده و سوئیفت را نیز نمی پذیرفتند اما اکنون این مشکل برطرف شده است.
    مهدوی یادآورشد: البته مشکل تعامل با بانک های بزرگ اروپایی همچنان پابرجاست که امیدواریم در آینده نزدیک برطرف شود.
    وی درباره رفع بیمه حمل محصولات پتروشیمی گفت: بخش اصلی مسایل بیمه صنعت پتروشیمی به حمل محصولات با کشتی است که تا حد زیادی رفع شده است.
    دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی درباره وضعیت نقل و انتقال درآمد حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به کشور، گفت: هنوز انتقال بخشی از وجوه از طریق صرافی ها انجام می شود.
    بر اساس این گزارش، با اجرایی شدن برجام، روند حذف موانع بانکی و بیمه ای پیش روی بخش های مختلف صنعت نفت و از جمله پتروشیمی آغاز شد به گونه ای روند صادرات محصولات پتروشیمی سیر صعودی گرفت.
    پیش از این، «مهدی شریفی نیک نفس» مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از افزایش 30 تا 37 درصدی محصولات پتروشیمی خبر داده و گفته بود: میزان صادرات محصولات پتروشیمی کشور از نظر وزنی پس از رفع تحریم ها حدود 30 تا 37 درصد افزایش یافته اما از نظر ارزش رشد زیادی نکرده است که دلیل آن به کاهش قیمت نفت و به تبع آن افت نرخ محصولات پتروشیمی بازمی گردد.
    مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی درباره راه اندازی دفاتر جدید نمایندگی پتروشیمی در اروپا نیز گفته بود: افزایش دفاتر فروش به بالارفتن توان صادراتی بستگی دارد؛ اکنون سه دفتر بازرگانی پتروشیمی در آلمان، انگلیس و سوییس فعالیت دارد و در صورت افزایش میزان صادرات به اروپا، تعداد دفاتر نمایندگی فروش نیز افزایش خواهد یافت.
    پارسال ١٨ میلیون و 100 هزار تن محصولات پتروشیمی صادر شد که پیش بینی می شود با رفع کامل محدودیت های بانکی و برقرار مبادلات بانکی، میزان صادرات محصولات پتروشیمی افزایش قابل توجهی پیداکند.
    چندی پیش، علی ماجدی سفیر ایران در آلمان نیز به همکاری بانک های کوچک و متوسط آلمانی با شرکت های ایرانی اشاره و گفته بود: بانک های بزرگ این کشور نیز درصدد آماده سازی فضا برای همکاری با بانک ها و کارگزاری های ایران هستند.
    «کورینا نین اشتت» رئیس بخش امور بین‌الملل اتاق بازرگانی هامبورگ آلمان نیز با تشریح جزئیات بیشتری گفته است: برخی تحرکات در رابطه با مبادلات بانکی و تامین مالی صادرات شرکت‌های آلمانی به سوی ایران شروع شده است.‏
    به گفته وی، بانک آلمانی «دی.زد» آلمان، تامین مالی برخی از پروژه‌ها را شروع کرده است. همچنین برخی از بانک‌های محلی آلمان نیز با ‏شروع به همکاری با بانک‌های خارجی دیگر به‌عنوان مثال با بعضی از بانک‌های چینی به‌دنبال تامین مالی پروژه‌ها در ایران هستند.‏
    روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نیز در گزارشی از بانک «ارسته» اتریش و «کی.بی.سی» بلژیک نیز به عنوان بانک هایی نام برده است که همکاری با ایران را آغاز کرده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها