عصر خودرو

دلایل رشد قیمت ها چیست؟

سیگنال ضعیف افزایش بهای محصولات فولادی

عصر بازار- بازار فولاد با محوریت شمش و میلگرد ، باز هم وارد یک فاز افزایشی شد هرچند که رشد قیمت ها از اواسط روز یکشنبه کلید خورد.

سیگنال ضعیف افزایش بهای محصولات فولادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از نزدیک به یک هفته اولین رشد قیمت فولاد در روز یکشنبه به ثبت رسید تا جایی که بسیاری از مصنوعات فولادی همچون ، شمش ، میلگرد و حتی برخی انواع ورق نیز با رشد قیمت رو به رو شد.

    وجود تقاضا در بازار داخلی ، ثبات نسبی قیمت ها در بازارهای جهانی فولاد ، رسیدن قیمت ها به سطوحی جذاب ، افزایش قیمت شمش و کاهش حجم عرضه آن ، احتمال به کف قیمت رسیدن فولاد و همچنین تغییر ذهنیت فعالان بازار در نهایت باعث شد تا رشد قیمت ها در ساعات میانی بازار رقم بخورد.

    البته باید به این نکته اشاره کرد که در کنار رشد آرام تقاضا در روزهای جاری که مصادف با اوایل ماه مبارک رمضان هم هست، شاهد بسته شدن کانال فروش از سوی بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان بودیم که در کل به رشد قیمت ها در بازار آزاد منجر شد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که با توجه به نوسان قیمت ها در روزها و هفته های اخیر و همچنین چندین بار تغییر جهت قیمت ها ، جذابیت خرید کاهش یافته بود که در نهایت به افت موجودی انبارها منتهی شد. این وضعیت زمینه برای تغییر شکل بازار و امکان برخی بازارسازی ها را فراهم کرده که نهایتاً به رشد قیمت ها منتهی شد.

    البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در هفته های اخیر بیشترین نوسان نرخ بر بازار میلگرد تأثیر گذار بوده و بازارهایی همچون تیرآهن و مخصوصاً ورق با ثبات بیشتری رو به رو بوده اند.

    مدیریت ذاتی در بازار تیرآهن و همچنین نوسان محدود در بازار ورق با توجه به ویژگی های خاص آن را باید از دلایل اصلی این وضعیت به شمار آورد. هنوز مشخص نیست که رشد قیمت ها در بازار فولاد در هفته جاری و روزهای طولانی باقی مانده از ماه رمضان باز هم ادامه خواهد یافت و یا خیر.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها