عصر خودرو

چین امسال یک میلیارد تن سنگ آهن وارد می کند

عصر بازار- آمار حاکی از آن است که چین در ماه می سال جاری ۸۶.۷۵ میلیون تن سنگ آهن وارد کرده که چهارمین ماه بوده بالاترین رقم واردات را داشته و بیشترین آمار سال جاری بوده است. به گزارش ایفنا، نسبت به ماه می سال گذشته نیز رشد ۲۲.۴ درصدی داشته است.

چین امسال یک میلیارد تن سنگ آهن وارد می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، انتظار می رود استرالیا و برزیل تا 5 سال آینده سهم خود را از بازار واردات سنگ آهن چین از 77 درصد به 90 درصد برسانند. در حال حاضر افریقای جنوبی، اوکراین و ایران نیز جزء 5 کشور اصلی صادرکننده سنگ آهن به چین هستند. به نظر می رسد استرالیا و برزیل در حال تصاحب سهم فعلی این کشورها هستند.

    در 5 ماه نخست سال جاری نیز واردات سنگ آهن به چین 9.1 درصد رشد داشته 412 میلیون و 150 هزار تن ثبت شد و شاید تا پایان سال جاری برای اولین بار به یک میلیارد تن برسد. میانگین قیمت سنگ آهن وارداتی به چین از ابتدای سال جاری تاکنون 51.60 دلارهر تن بوده است.

    قابل ذکر است موجودی سنگ آهن بنادر چین نیز نسبت به تابستان سال گذشته رشد داشته از حدود 75 میلیون تن به 100 میلیون تن رسید.

    پیش بینی شده سال 2016 تجارت جهانی سنگ آهن تنها 4 میلیون تن نسبت به سال گذشته بالا برود و به 1.48 میلیارد تن برسد که این رقم رشد در بیش از یک دهه اخیر پایین ترین سطح را داشته است. تا سال 2021 تجارت جهانی سنگ آهن حدود یک میلیارد و 600 میلیون تن خواهد بود. وابستگی بازار جهانی سنگ آهن به چین نیز همچنان تداوم خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها