عصر خودرو

وکیل زنجانی خبرداد:

تعیین ۵۵۰۰ میلیارد تومان وثیقه برای بابک زنجانی

عصر بازار- وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: براساس بدهی های بابک زنجانی میزان وثیقه مطرح شده در این پرونده ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

تعیین ۵۵۰۰ میلیارد تومان وثیقه برای بابک زنجانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، رسول کوهپایه زاده در خصوص میزان دقیق وثیقه مورد نیاز برای آزادی بابک زنجانی گفت: تعیین میزان وثیقه مورد نیاز براساس تصمیم قاضی است که طبق اتهام وارده و شاکی خصوصی است.

    وی با اشاره میزان دقیق بدهی بابک زنجانی کفت: بدهی بر حسب یورو کمتر از 2هزار میلیارد یورو است که معادل آن به واحد پولی کشور 8هزار میلیارد تومان است.

    وکیل مدافع متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی افزود: با توجه به اینکه 2 هزار و 500 میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی به عنوان بدهی به شرکت نفت داده شده است باید این مبلغ از میزان بدهی کاسته شود بر این اساس، میزان وثیقه مورد نیاز در این پرونده 5 هزار و 500 میلیارد تومان است.

    کوهپایه زاده تصریح کرد: از 9 دی 94 که متهم در بازداشت تدارکات پرداخت بدهی ها صورت گرفته است و چه اموال شناسایی شود یا نه، وظیفه دادگاه برای اجرای قانون ساقط نمی شود و در این مورد تخلف صورت گرفته است. چرا که در قانون جدید آیین دادرسی کیفری و در ماده 242 این قانون پیش‌بینی شده که چنانچه فردی در بازداشت موقت بود و پرونده او طولانی شد، ظرف حداکثر 2 سال باید قرار او تبدیل شود.

    وکیل مدافع بابک زنجانی در رابطه با آخرین وضعیت محرمانه بودن شعبه رسیدگی کننده دیوان عالی به این پرونده گفت: دیروز هم دادستان کل کشور به این مسئله اشاره کرد با این حال شعبه همچنان محرمانه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها