عصر خودرو

قراردادهای نفتی و پتروشیمی پسا برجام ایران مورد توجه رسانه های روسی

عصر بازار- امضای نخستین قرارداد پتروشیمی ایران در دوره پسابرجام و همچنین نهایی شدن قراردادهای همکاری های نفتی و گازی جمهوری اسلامی با شرکت های بزرگ خارجی مورد توجه رسانه های روسیه قرار گرفته است که شرکت های این کشور نیز در این زمینه فعال هستند.

قراردادهای نفتی و پتروشیمی پسا برجام ایران مورد توجه رسانه های روسی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک امروز (دوشنبه) نوشت: نخستین قرارداد همکاری های مشترک در صنعت پتروشیمی ایران پس از لغو تحریم ها بین این کشور و سوئیس برای مشارکت در ساخت مجتمع پتروشیمی صدف امضا شد.
    رسانه روسی اشاره کرده است که مذاکره درباره مشارکت سوئیسی ها در صنعت پتروشیمی به نتیجه رسیده و نخستین قرارداد همکاری ایران در صنعت پتروشیمی امضا شده است.
    بنا به این گزارش، کارشناسان، ایران را بهشت صنعت سرمایه گذاری می دانند و مزیت های بی نظیر صنعت پتروشیمی سبب شده سرمایه گذاران خارجی بویژه اروپایی ها تمایل فراوانی برای حضور در این حوزه داشته باشند.
    دو رسانه دیگر روسی نیز امضای هفت قرار داد نفتی با شرکت های اروپایی را برای تامین هدف ایران در چارچوب افزایش نقش در بازار جهانی بسیار مهم خواندند.
    روزنامه پرشمارگان نوویه ایزوستیا امروز نوشت: ایران قراردادهای بلند مدت برای صادرات نفت با هفت شرکت اروپایی از جمله لوک اویل روسیه امضا کرده است.
    در این گزارش آمده است: براساس اطلاعات اعلام شده، تهران با شرکت های توتال فرانسه، ویتول گروپ سوییس، لوک اویل روسیه، ساراس و انی ایتالیا، رپسول اسپانیا و هلینگ پترولیوم یونان قراردادهای مهم امضا کرده است.
    تارنمای روسی لنتارو هم در این باره گزارش داد: ایران که اکنون با فرصت عقد قراردادهای جدید نفتی تلاش می کند، جایگاه سابق خود را در بازار نفت جهانی به دست آورد، در حال بازپس گیری سهم خود در این حوزه از کشورهایی مانند عربستان و نیجریه است.
    به علت علاقه بسیار شرکت های روسیه به حضور در بازار نفت و گاز ایران، رسانه های روسی به تحولات در این بخش بویژه عقد قراردادها بین تهران با شرکت اروپایی توجه ویژه ای نشان می دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها