عصر خودرو

دفتر باسف آلمان در ایران بازگشایی شد

عصر بازار- یک مقام مسئول از بازگشایی دفتر شرکت باسف (BASF) آلمان در تهران خبر داد.

دفتر باسف آلمان در ایران بازگشایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، با گذشت بیش از یکسال از آغاز مذاکرات شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و باسف آلمان، تاکنون قرارداد جدید سرمایه گذاری با این شرکت آلمانی در صنعت پتروشیمی ایران امضا نشده با این وجود دفتر باسف (BASF) آلمان در تهران بازگشایی شد.

    کامبیز میرکریمی مدیر بازرگانی پتروشیمی جم امروز از بازگشایی دفتر این شرکت آلمانی در تهران خبر داد و اعلام کرد: بازگشایی دفتر این شرکت آلمانی روند مذاکرات با باسف برای سرمایه گذاری و صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا و به ویژه آلمان را تسهیل و تسریع می‌کند.

    در روزهای پایانی سال گذشته، تفاهم‌نامه 6 میلیارد یورویی بین شرکت باسف آلمانی و یک شرکت پتروشیمی ایران به منظور ساخت یک مجتمع بزرگ پتروشیمی امضا شده است.

    براساس تفاهم اولیه، قرار است ساخت یک مجتمع پتروشیمی در فاز دوم عسلویه به باسف آلمان واگذار شود، در فاز اول این مجتمع پتروشیمی اتیلن و در فاز دوم انواع گریدهای پلی‌اتیلن تولید خواهد شد.

    پرویز صحاف‌زاده قائم مقام انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی هم اخیرا  با تاکید بر اینکه براساس مذاکرات و توافق‌های اولیه قرار شده است که بخشی از محصولات تولید شده توسط باسف آلمان در داخل و بخشی دیگر از آن به خارج از کشور صادر شود، گفته است: مذاکرات نهایی درباره قیمت فروش گاز، ایجاد واحدهای فرآیندی و تکمیلی زنجیره ارزش با باسف در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌شود به زودی قرارداد نهایی بین ایران و این شرکت آلمانی امضا شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها