عصر خودرو

آمارهای جدید ایمیدرو نشان داد:

سهم ۳۸ درصدی فولاد در صادرات غیرنفتی

عصر بازار- آمارهای جدید ایمیدرو نشان می‌دهد بخش معدن و صنایع معدنی در سال گذشته سهم ۱۶.۵درصدی از کل صادرات غیرنفتی برعهده داشتند، در حالی که سهم واردات این بخش به ۱۱درصد رسید.

سهم ۳۸ درصدی فولاد در صادرات غیرنفتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، آمارهای جدید از سال 94 نشان می‌دهد ارزش صادرات این حوزه از هفت میلیارد دلار عبور کرده؛ به طوری که زنجیره فولاد با سهم 38درصدی از کل صادرات غیرنفتی، بالاترین نقش را در صدور کالاهای معدنی و صنایع معدنی داشته است. در این میان سیمان سهم 10.4 درصدی در اختیار گرفته است. پس از آن سهم سنگ‌آهن 7.4درصد، مس و محصولات پایین دستی 4.1درصد و آلومینیوم 3.2 درصد بود و روی و سرب نیز سهمی 3.1 درصدی به خود اختصاص دادند.

    بنا بر آمارهای تازه منتشر شده ایمیدرو، در سال 94 ارزش تجارت خارجی این بخش معدن و صنایع معدنی به 11.4 میلیارد دلار رسید که 4.4 میلیارد دلار از این رقم،‌ مربوط به واردات محصولات این بخش بود که برابر با سهم 11 درصدی در کل واردات سال قبل محسوب می‌شود.

    در میان واردات تولیدات معدن و صنایع معدنی زنجیره فولاد سهم 68درصدی در اختیار گرفت. سیمان سهم 7.7درصدی، سنگ آهن 2.9درصد،‌ مس 2.7درصد و آلومینیوم سهم نزدیک به دو درصدی داشت.

    بر اساس این گزارش، از 10 کشوری که در سال 94 پذیرای تولیدات معدنی و صنایع معدنی ایران شدند،‌ به ترتیب عراق، چین و هند بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند که در این میان عراق سهم 18درصدی،‌ چین 15درصدی و هند سهم 14درصدی داشت. از سوی دیگر در بین 10 کشوری که تولیدات معدنی و صنایع معدنی خود را روانه کشورمان کردند، چین با سهم 33درصدی در جایگاه نخست و پس از آن کشورهای امارات با سهم 19درصدی و جمهوری کره با سهم حدود 14درصدی قرار گرفتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها