عصر خودرو

احتیاط معامله گران در بازار طلا؛

سکه از دلار خط گرفت

عصر بازار- روز یکشنبه همسو با کاهش قیمت دلار، بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران افت اندکی را تجربه کرد که به گفته فعالان، احتیاط معامله‌گران در خرید سکه و کاهش قیمت دلار دو عاملی بودند که موجب شدند بهای سکه افت کند.

سکه از دلار خط گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بورس کالا، دیروز هر پنج سررسید آتی سکه در بورس کالای ایران با روند نزولی مواجه شد، به طوریکه سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 34 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/06 درصدی را تجربه کرد، همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با افت0/16 درصدی به قیمت یک میلیون و43هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 53هزار تومان معامله شد و با کاهش 0/11 درصدی رو به رو شد.  از طرفی سکه تحویل دی نیز با 0/06 درصد افت به قیمت یک میلیون و 66 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 83 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/15درصدی را به ثبت رساند.

    از سویی حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به 4هزار و 111 قرارداد و ارزش آن به بیش 443 میلیارد ریال رسید.

    همچنین سکه در بازار نقدی نیز در دومین روز هفته، معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 30 هزار تومان آغاز کرد که کاهشی هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. در ادامه روز، سکه تحت‌تاثیر افت دلار، کاهش بیشتری را تجربه کرد تا نهایتا در کانال پایین‌تر یعنی کانال یک میلیون و 20هزار تومان به کار خود پایان دهد. قیمتی که تا ساعت 3بعدازظهر برای سکه ثبت شد، یک میلیون و 29 هزار تومان بود، رقمی که 2 هزار تومان کمتر از روز شنبه بود. به گفته فعالان، در کنار افت جزئی دلار، احتیاط معامله‌گران در خرید سکه دیگر عاملی بود که منجر به کاهش قیمت شد. به اعتقاد برخی حاضران در بازار، معامله‌گران سکه به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در روز یکشنبه ترجیح دادند که معامله محدودی را انجام دهند و در انتظار آشکار شدن روند بهای اونس در روز دوشنبه باشند. عامل دیگری که در کاهش قیمت در روز یکشنبه تاثیر داشت، اشباع خریدهای معامله‌گران سکه در روز شنبه بود.

    در کنار افت سکه تمام، روز یکشنبه، قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز کاهش پیدا کرد. در دومین روز هفته، نیم‌سکه با هزار تومان کاهش به قیمت 514 هزار تومان و ربع‌سکه با افت 3 هزار تومانی به قیمت 272 هزار تومان رسید. به گفته فعالان بازار سکه، تقاضا برای سکه‌های کوچک‌تر در بازار کاهش پیدا کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها