عصر خودرو

یک مقام مسئول اعلام کرد:

کاهش شدید سرمایه گذاری در صنعت برق ایران

عصر بازار- مدیرعامل توانیر با اشاره به کاهش شدید سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران در طول ۱۰ سال گذشته تاکنون، گفت: سالانه باید ۴ میلیارد دلار در صنعت برق هزینه شود که تاکنون عملیاتی نشده است.

کاهش شدید سرمایه گذاری در صنعت برق ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، آرش کردی در نشست با مدیران صنعت برق با اشاره به روند نزولی سرمایه گذاری در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع صنعت برق ایران در طول 10 سال گذشته تاکنون، گفت: تامین تقاضای 5 درصدی مصرف برق در کشور در گروی 4 میلیارد دلار سرمایه گذاری سالانه در صنایع برق و انرژی است.

    مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه این سرمایه گذاری‌ها در طول چند سال گذشته تاکنون به طور کامل انجام نشده است، تصریح کرد: هم اکنون صنعت برق کشور با کمترین ضریب ذخیره در شبکه، تلاش کرده حداکثر ظرفیت موجود را برای پاسخگویی به این نیاز به کار بگیرد.

    این مقام مسئول، متوسط افزایش هزینه‌های جاری در بخش‌های اصلی صنعت برق را حدود 20 درصد عنوان کرد و افزود: به رغم این وضعیت، امسال تغییر محسوسی در تامین مالی صنعت برق نخواهیم داشت.

    وی با بیان اینکه هم اکنون رتبه چهارم قدرت خرید برق در بین کشورهای جهان به ایران اختصاص دارد، کمرنگ شدن انگیزه‌های اقتصادی مصرف کنندگان برای مشارکت در برنامه‌های مدیریت مصرف را از جمله آثار آن برشمرد و تاکید کرد: این شرایط ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف برق و انرژی کشور را دو چندان می‌کند.

    کردی با اشاره به کمبود شدید منابع مالی برای تامین اعتبارات طرح‌های اولویت دار صنعت برق کشور، یادآور شد: در مجموع پیش بینی می شود امسال ظرفیت تولید برق کشور حدود یکهزار مگاوات دیگر افزایش یابد تا شرایط عبور از پیک مصرف برق تابستانی فراهم شود.

    مدیرعامل توانیر با اشاره به بهبود شرایط بهره برداری از سد و نیروگاه‌های برق آبی کشور در سال‌جاری، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ذخیره برق در نیروگاه‌های برق آبی کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها