عصر خودرو

ثبات اقتصادی چین به‌رغم کندی رشد سرمایه‌گذاری

عصر بازار- در پی افزایش تولید کارخانه‌ها و پیشنهاد دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اقتصاد چین در ماه می ثابت باقی مانده است.

ثبات اقتصادی چین به‌رغم کندی رشد سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،شاخص ماهانه بلومبرگ که رشد تولید ناخالص داخلی چین را دنبال می‌کند در ماه می با اندکی تغییر نسبت به ماه آوریل رشدی 6.9 درصدی را تجربه کرده و همراستا با هدف سالانه دولت چین برای سال 2016 بوده است. این شاخص در دو ماه نخست سال 6.3 درصد و در ماه مارس 7.1 درصد بوده است.

    اطلاعات دفتر ملی آمار چین نشان می‌دهد، تولید صنعتی چین در ماه می نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته که با پیش‌بینی اقتصاددانان منطبق بوده است. میزان خرده‌فروشی در ماه گذشته 10 درصد رشد داشته در حالی که سرمایه‌گذاری ثابت در 5 ماه نخست سال 2016 رشدی 9.6 درصدی را تجربه کرده است.

    بهبود واردات و متعادل شدن کاهش قیمت درب کارخانه‌ها در ماه گذشته، نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران در آینده نزدیک به دنبال حمایت مالی و محرک‌های پولی خواهند بود حتی اگر اقدامات بازسازی در برخی صنایع آغاز شده باشد.

    هائو هانگ، استراتژیست شرکت هلدینگ بوکوم اعلام کرد: «رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به سقوط خود ادامه می‌دهد اما به طور کلی این افت توسط سرمایه‌گذاری دولتی جبران شده است. محیط کلی اقتصاد همچنان چالش‌ برانگیز باقی مانده است.»

    آمار بد امروز اثر اندکی روی نوسانان یوآن و دلار استرالیا داشت و شاخص کمپوزیت شانگهای در معاملات امروز 1.7 درصد کاهش داشت. در میان خبرهای مثبت، با افزایش 1.34 میلیون شغلی در مناطق شهری،‌ نرخ بیکاری در ماه می اندکی کاهش یافت. در سال جاری بیش از 5.77 میلیون شغل در بازار کار ایجاد شده است. در طرف منفی، از ابتدای سال جاری تاکنون سرمایه‌گذاری ثابت بخش خصوصی افتی 3.9 درصدی را تجربه کرده است.

    رشد سرمایه‌گذاری مسکن که در ماه دسامبر به پایین‌ترین سطح 15 ساله رسیده بود در پنج ماه نخست سال 7 درصد رشد داشته است که اندکی کمتر از رشد 7.2 درصدی 4 ماه نخست 2016 بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها