عصر خودرو

جذب سرمایه‌های خارجی، وظیفه مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران

عصر بازار- بلومبرگ با اشاره به تغییر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نوشت: ایران تا اینجای سال نشان داده است که کاملا قادر به افزایش تولید نفت خود هست اما اینکه آیا این روند ادامه می یابد یا نه بستگی به ورود سرمایه های جدید دارد.

جذب سرمایه‌های خارجی، وظیفه مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که ایران در حال افزایش تولید نفت خود است و قصد دارد برای احیای صنعت انرژی خود بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری جذب کند، وزیر نفت این کشور علی کاردر را به عنوان رئیس شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.

    کاردر به جای رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شده است. کاردر همچنین در هیئت مدیره این شرکت عضویت خواهد داشت. دلیل این تغییر اعلام نشده است.

    ادوارد بل، تحلیلگر بخش کالایی موسسه امیریتس ان بی دی در دوبی گفت: «تغییر جهت صنعت نفت و گاز ایران برای هر کسی که در این سمت قرار بگیرد یک چالش خواهد بود.»

    وی افزود: «آنها تا اینجای سال نشان داده اند که کاملا قادر به افزایش تولید هستند و اینکه آیا این روند ادامه می یابد یا نه بستگی به ورود سرمایه های جدید دارد.»

    کاردر برای توسعه تولید نفت ایران و ایجاد پالایشگاه ها و مجتمع های پتروشیمی پیشرفته به انعقاد قراردادهای جدید با شرکایی نیاز خواهد داشت که بتوانند پول و تکنولوژی وارد صنعت انرژی ایران کنند.

    سرمایه گذاری های احتمالی در انتظار موافقت با مدل جدید قراردادهای نفتی ایران هستند که قرار است به شرکت های بین المللی پیشنهاد شوند. هرچند پیش نویس این قراردادها باید مورد بازنگری قرار گیرد، اما دولت حسن روحانی اطمینان دارد که اولین قراردادها در طی چند ماه آینده به امضا خواهد رسید. این مطلب را بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در مصاحبه  اخیر خود گفته است.

    ایران پس از رفع تحریم ها تولید و صادرات نفت خود را افزایش داده است. به گفته زنگنه، این کشور صادرات نفت خود را از زمان لغو تحریم ها تقریبا دو برابر کرده است. برای تداوم این روند، دولت ایران به دنبال یافتن شرکای خارجی برای حدود 70 میدان نفت وگاز است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها