عصر خودرو

تولید نفت و گاز میدان اسفند افزایش می‎یابد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با استقرار دکل DD۴ در میدان اسفند و انجام عملیات تعمیر و حفاری چاه‌های بسته آن، تولید نفت و گاز از این میدان افزایش می‌یابد.

تولید نفت و گاز میدان اسفند افزایش می‎یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با استقرار دکل DD4 در میدان اسفند و انجام عملیات تعمیر و حفاری چاه‌های بسته آن، تولید نفت و گاز از این میدان افزایش می‌یابد.

    سعید حافظی افزود: در این عملیات 7 حلقه چاه در میدان اسفند با استقرار دکل DD4 تعمیر شده و باعث افزایش تولید از این میدان می‌شود.

    وی گفت: با اجرای این عملیات، تولید نفت میدان اسفند در منطقه عملیاتی سیری، در مجموع 10 هزار بشکه و تولید گاز آن 5 تا 10 میلیون فوت مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

    حافظی، میدان نفتی ایلام در کنار میدان اسفند را دارای سه سکوی WEP-1 ، WEP-2 و WEP-3 دانست و گفت: پس از پایان عملیات حفاری چاه‌های این میدان در سال 1379 توسط شرکت توتال، باوجود نیاز برخی از چاه‌های این میدان به عملیات تعمیر، این مهم به دلیل شرایط خاص بستر دریا در اطراف این سکوها و ریسک بالای PUNCHTHROUGH شدن دکل، هنگام استقرار میسر نشد.

    وی تصریح کرد: با توجه به نیاز عملیاتی، پس از 16 سال کارشناسان اداره حفاری و ترمیم چاه شرکت فلات قاره با مطالعه دقیق و انجام آزمایش‌های لازم از بستر دریا اقدام به انتقال دستگاه حفاری DD4 به عنوان اولین دکل در کنار سکوی WEP-2 کردند که خوشبختانه در طی مدت 3 شبانه‌روز، در روز چهارشنبه 19 خرداد عملیات استقرار دکل با موفقیت انجام شد که باعث افزایش تولید از این میدان می شود.

    وی در پایان از تلاش همکاران امور فنی، اداره حفاری و ترمیم چاه، منطقه عملیاتی سیری و سکوی ایلام در به نتیجه رسیدن این افزایش تولید قدردانی کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها