عصر خودرو

معاون وزیر نفت در امور پالایش:

ظرفیت پالایش نفت ایران ۷۰ درصد افزایش می‌یابد

عصر بازار- ایران در نظر دارد با ١٤ میلیارد دلار سرمایه گذاری، ظرفیت پالایش نفت خام خود را تا چهار سال آینده به سه میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز برساند.

ظرفیت پالایش نفت ایران ۷۰ درصد افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، ایران قصد دارد در چهار سال آینده ظرفیت پالایش نفت و میعانات گازی خود را 70 درصد افزایش دهد و کیفیت سوخت تولیدی در داخل را بالا ببرد.

    عباس کاظمی، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، اعلام کرد این کشور تا سال 2020 میلادی ظرفیت پالایش نفت خود را از رقم کنونی یک میلیون و 850 هزار بشکه به سه میلیون و 200 هزار بشکه افزایش خواهد داد.

    وی همچنین اعلام کرد برای ارتقای واحدهای پالایشی در پنج پالایشگاه کنونی، ایران به ١٤ میلیارد سرمایه نیاز دارد.

    کاظمی همچنین از آغاز فعالیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در ماه مارس سال 2017 میلادی (اسفند ٩٥-فروردین ٩٦) خبر داد.

    به گفته کاظمی، پالایشگاههای اصفهان، تبریز، تهران، بندر عباس و آبادان قرار است در سرمایه گذاری ١٤ میلیارد دلاری یاد شده ارتقا یابند.

    دولت ایران هزینه نوسازی پالایشگاه آبادان را می پردازد اما برای یافتن اعتبار لازم برای پالایشگاههای دیگر، در تلاش است و برای مشارکت در این برنامه، با پیمانکاران کره ای و ژاپنی مذاکره می کند.

    ایران همچنین قصد دارد سه پالایشگاه جدید احداث کند که پالایشگاه بهمن گنو در بندر جاسک با ظرفیت پالایش 300 هزار بشکه در روز، پالایشگاه آناهیتا در استان کرمانشاه با ظرفیت پالایش 150 هزار بشکه در روز، و پالایشگاه پارس با ظرفیت پالایش روزانه 120 هزار بشکه میعانات نفتی، را در بر می گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها