عصر خودرو

طلا، دلار و نفت در مثلث تحلیل تکنیکال

عصر بازار- تحلیل تکنیکال سه کالای استراتژیک طلا، دلار و نفت حکایت از انتظار افزایش قیمت این کالاها را دارد.

طلا، دلار و نفت در مثلث تحلیل تکنیکال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در اولین روز آغاز به کار بازارهای جهانی، تحلیل تکنیکال نفت وست تگزاس، طلای جهانی و دلار – ریال در ادامه این گزارش به اختصار آمده است.

     

    تحلیل تکنیکال نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

    بررسی تایم هفتگی نمودار قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت نشان می دهد که قیمت با اتمام سیکل پنج موجی نزولی در محدوده 26 دلار در هر بشکه و همچنین شکل گیری الگوی وولفی در انتهای این امواج واکنشی مثبت است و مشاهده می کنیم قیمت این طلای سیاه توانسته در قالب موج 1orA تا سطح مقاومتی و مرز روانی 50 دلار در هر بشکه رشد کند. همچنین در این محدوده با فشار عرضه و درجا زدن قیمت مواجه هستیم. در صورتی که قیمت در این بازه زمانی نتواند این سطح استاتیک و مهم را به بالا بشکند انتظار می رود که قیمت برای ساخت موج 2orB وارد فاز اصلاحی گردد و تا سطح قیمتی 37-39 دلار در هر بشکه میتواند اصلاح شود. همچنین انرژی لازم را برای رشد و ساخت موج صعودی 3orC با اهداف قیمتی بالای 60 دلار کسب کند. در صورتی که سطح مقاومتی 50 دلار با قدرت در این مقطع زمانی شکسسته شود انتظار افزایش قابل ملاحظه تقاضا در این کالا را خواهیم داشت و اهداف 65 دلار در هر بشکه را در میان مدت انتظار می کشیم.

     

    تحلیل تکنیکال طلای جهانی (GOLD)

    در بررسی نمودار قمیت در تایم هفتگی طلای جهانی شاهد بودیم که قیمت درون کانالی نزولی بلندمدت قرار داشت و همچنین این کانال رو به بالا شکسته شد. با شکست این کانال نزولی شاهد افزایش تقاضا در این فلز گرانبها و رشد قیمت تا محدوده 1300 دلار در هر اونس بودیم. در تحلیل تکنیکال و در مبحث کانال ها، زمانی که قیمت کانالی نزولی رو به بالا بشکند، انتظار داریم قیمت هم عرض کانال شکسته شده و رشد کند. در تصور تحلیل نیز این امر مشخص شده و اهداف سقف کانال هم عرض در محدوده 1360 دلار در هر اونس قرار دارد که انتظار میرود در میان مدت به سمت این هدف حرکت کند.

     

    تحلیل تکنیکال دلار-ریال :

    قیمت ارز دلار- ریال بعد از ریزشی که از سطح قیمتی 37400 ریال تا سطح قیمتی 34000 ریال انجام داد، مشاهده می شود که قیمت درون الگوی تراکمی قرار گرفته است و قیمت در آخرین برخورد به سقف این تراکم در محدوده قیمتی 34950 ریال با فشار عرضه روبرو شده که قیمت در حال نزدیک شدن به کف تراکم در محدوده قمیتی 3450 ریال است. انتظار می رود در محدوده فوق، واکنش مثبتی بر روی این ارز مشاهده شود و قیمت مجددا به سمت سقف تراکم حرکت کند. در صورتی که قیمت بتواند سقف تراکم را بشکند و از سطح قیمتی 34940 ریال با قدرت عبور نماید میتوان انتظار رشد قیمت این ارز را تا سطح 36000 داریم.

    *نوید اختری زاده، تحلیلگر و مدرس کارگزاری بانک صنعت و معدن

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها