عصر خودرو

افت قیمت ها به مرز بشکه ای ۵۰ دلار؛

رشد ارزش دلار، قیمت نفت را کاهش داد

عصر بازار- تقویت ارزش دلار و نگرانی درباره وضعیت اقتصادی کشورهای آسیایی روند افزایشی قیمت نفت را متوقف و قیمت ها را به محدوده بشکه ای ۵۰ دلار بازگردانده است.

رشد ارزش دلار، قیمت نفت را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روند افزایشی قیمت نفت در هفته گذشته به دلیل تحولات نیجریه و نگرانی از کاهش عرضه به بالاترین میزان در ماه های اخیر رسید و باعث خوش بینی نسبت به بهبود شرایط بازار شد.

    قیمت نفت برنت در هشتم ژوئن ( 19 خردادماه) با رشد 2.08 درصدی بیشترین میزان افزایش قیمت در هفته های پیش از آن را ثبت کرده و بشکه ای 52 دلارو 51 سنت به فروش رفت.
    اما روند قیمت ها، به تدریج دچار افت شده و حتی تمایل خود را برای حرکت به زیر بشکه ای 50 دلار نشان داد. در نهایت پس از چند روز مقاومت، قیمت نفت برنت در ساعت های آغازین امروز (دوشنبه) به زیر بشکه ای 50 دلار سقوط و قیمت بشکه ای 49 دلار و ٨٩ سنت را ثبت کرد، اما با اندکی رشد دوباره به بالای 50 دلار بازگشت.
    بر اساس گزارش پایگاه خبری اینوستینگ(Investing) ، قیمت نفت برنت در ساعت پنج و 35 دقیقه معاملات امروز به وقت گرینویچ بشکه ای 50 دلار و 9 سنت به فروش رسید که احتمال بازگشت دوباره آن به زیر 50 دلار وجود دارد.
    در جریان معاملات امروز نیز قیمت نفت خام آمریکا نیز بشکه ای 48 دلار و 57 سنت داد و ستد می شود.
    به نظر کارشناسان، تقویت ارزش دلار در روزهای اخیر، دلیل اصلی کاهش قیمت نفت است، همچنین نگرانی درباره وضعیت اقتصادی کشورهای آسیایی نیز عامل دیگر کاهش قیمت ها به شمار می رود.
    به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک ای.ان.زد (ANZ) استرالیا اعلام کرد افت شدید ریسک پذیری از یک سو و رشد ارزش دلار در آمریکا از سوی دیگر، مهمترین دلایل افت قیمت نفت به شمار می آیند.
    بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به سوم ژوئن ( 14 خردادماه) 45 دلار و 65 سنت برای هر بشکه بوده است؛ قیمت نفت خام سنگین ایران نیز بشکه ای 43 دلار و 59 سنت به فروش رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها