عصر خودرو

چراغ زرد بازار جهانی نفت روشن شد

عصر بازار- پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد، بالا رفتن قیمت نفت خام، تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا را تشویق به افزایش تولید و چراغ زرد بازار نفت را روشن کرده است.

چراغ زرد بازار جهانی نفت روشن شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، قیمت نفت خام در مقایسه با کمترین مقدار آن در 12 سال گذشته که در اوایل سال 2016 اتفاق افتاد، بیش از 90 درصد افزایش یافته است و شرکت های تولیدکننده نفت شیل در آمریکا شروع به افزایش تعداد دکل های حفاری خود کرده اند.
    به نوشته بلومبرگ، از سرگیری فعالیت های حفاری شرکت های نفت شیل در آمریکا از شتاب رشد قیمت می کاهد.
    «مارک واتکینس» مدیر سرمایه گذاری شرکت «پرایوت کلاینت» بانک آمریکا (Private Client Group of U.S. Bank) که 128 میلیارد دلار دارایی را مدیریت می کند، دامنه قیمتی 50 تا 60 دلار را برای هر بشکه نفت مناسب دانست.
    وی افزود: در قیمت 50 دلار در هر بشکه، تولید نفت شیل شروع به افزایش می کند، اما قیمت 60 دلار در هر بشکه موجب افزایش چشمگیرتولید نفت شیل خواهد شد.
    بر اساس اطلاعات به دست آمده از کمیسیون خرید و فروش آتی کالای آمریکا (Commodity Futures Trading Commission)، صندوق های سرمایه گذاری در هفته منتهی به هفت ژوئن (18 خرداد) در مورد خرید اوراق بهادار نفتی محتاط بودند و احتمال کاهش قیمت در آینده از نگاه آنان بیش از افزایش قیمت بود. به اعتقاد آنها با افزایش فعالیت های حفاری ودر نتیجه افزایش عرضه نفت، قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد.
    قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا قبل از آنکه در پایان معاملات روز جمعه 10 ژوئن (21 خرداد) در بازار نایمکس نیویورک به 49 دلار و هفت سنت در هر بشکه برسد، در طول هفته منتهی به هفت ژوئن 2.6 درصد بالا رفته و به 50 دلار و 36 سنت در هر بشکه رسیده بود.
    «هارولد هام» مدیرعامل شرکت کانتیننتال ریسورسز (Continental Resources Inc) آمریکا در تاریخ 9 ژوئن (20 خرداد) به بلومبرگ گفت: قیمت ها آنقدر بالا رفته است که پرسنل چاه های نیمه تمام این شرکت در منطقه نفتی باکن بتوانند به کار برگردند.
    این چاه ها به دلیل کاهش قیمت نفت به صورت نیمه تمام رها شده بودند.
    «پل سنکی» تحلیلگر انرژی در شرکت ولف ریسرچ (Wolfe Research LLC) آمریکا در تاریخ 10 ژوئن به رادیو بلومبرگ گفت: همه می پرسند که چه وقت دکل های حفاری کنار گذاشته شده، دوباره کار خود را از سر می گیرند.
    وی افزود: دامنه قیمتی 55 تا 60 دلار در هر بشکه تولید ما رشد خود را باز خواهد یافت.
    قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امریکا جمعه گذشته (21 خرداد) در پایان معاملات بازار نایمکس نیویورک با تقریبا سه درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به 49 دلار و هفت سنت رسید.
    هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات جمعه گذشته بازار لندن با 2.7 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به قیمت 50 دلار و 54 سنت معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها