عصر خودرو

بررسی فرصت های همکاری ایران و فرانسه در صنعت هوافضا

عصر بازار- اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و آژانس ملی تجارت فرانسه، طی کارگاهی مشترک در پاریس که با حضور مدیران ۲۶ شرکت فرانسوی و ۱۰ شرکت ایرانی عضو اتحادیه برگزار شد، فرصت‌های اقتصادی موجود برای طرفین جهت همکاری در صنعت هوافضا را بررسی کردند.

بررسی فرصت های همکاری ایران و فرانسه در صنعت هوافضا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ‌رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران روز دوشنبه درباره جزییات کارگاه بررسی فرصت‌های اقتصادی صنعت هوافضای ایران گفت: این کارگاه هفته گذشته در چهاربخش برگزار شد و به دنبال آن اعضای اتحادیه صنایع هوافضای ایران از کارگاه‌های یک شرکت بزرگ فرانسوی مستقر در نزدیکی پاریس بازدید به عمل آوردند.
    'امین سالاری' افزود: در ابتدای این کارگاه، پس از صحبت های 'هلن اورتو' مدیر دپارتمان صنایع و فناوری‌های پاک آژانس ملی تجارت فرانسه درباره علل برگزاری کارگاه و شرایط جدید پیش آمده پس از برجام، مدیر بخش ایران آژانس ملی تجارت فرانسه به معرفی کلیاتی از صنعت و اقتصاد در ایران پرداخت و پیشنهادهایی برای همکاری با ایران به شرکت‌های فرانسوی ارائه کرد.
    وی به سخنرانی خود به منظور معرفی فرصت های همکاری در صنعت هوافضای کشورمان در جمع مدیران شرکت‌های فرانسوی اشاره کرد و گفت: در این نشست تاکید کردیم که پس از رفع تحریم‌ها فروشندگان زیادی از سرتاسر جهان برای تامین قطعات مورد نیاز ایران در صنعت هوافضا اعلام آمادگی کرده‌اند اما آنچه در کشورمان مورد استقبال قرار خواهد گرفت سرمایه گذاری در فرصت‌های اقتصادی موجود در صنعت و انتقال فناوری است.
    سالاری خاطرنشان کرد: ایران در برخی صنایع مانند تعمیر و نگهداری هواپیما از موقعیت مناسبی در منطقه برخوردار است و می‌تواند دروازه‌ای برای ورود به بازارهای کشورهای همسایه باشد.
    وی ادامه داد: علاوه بر این ایران با در اختیار داشتن منابع انسانی متخصص و کم‌هزینه، بستر اقتصادی مناسبی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیانی خواهد گذاشت که از نیروی ایرانی در کشور استفاده کنند.
    ‌رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران بیان داشت: در این کارگاه همچنین به طرف فرانسوی یادآور شدیم که پایین بودن هزینه های تولید و خدمات در ایران نسبت به سایر کشورها، مزیت رقابتی قابل توجهی برای فعالیت در کشورمان ایجاد می کند و مناطق آزادی چون فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)تسهیلات خوبی برای شرکت‌های مستقر فراهم می‌کنند.
    وی تصریح کرد: در این نشست مشترک، آمادگی قطعه سازان توانمند ایرانی برای همکاری و تولید مشترک با شرکت های فرانسوی را به اطلاع آنها رساندیم و جذابیت های صنعت فرودگاهی و بخش هوانوردی عمومی ایران برای سرمایه‌گذاری خارجی را تشریح کردیم.
    طی مذاکرات صورت گرفته در پاریس، علاوه بر بررسی فرصت های همکاری توسط طرفین، میان اعضای اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و شرکت‌های فرانسوی توافقات اولیه‌ای جهت آغاز همکاری به عمل آمده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو