عصر خودرو

احتمال عرضه جدید تا پایان خردادماه;

برنامه ریزی برای ۲۰ عرضه اولیه در فرابورس تا پایان امسال

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس ایران گفت: پارسال سهام ۱۷ شرکت در فرابورس عرضه شد که امسال به ۲۰ شرکت افزایش می یابد؛ البته از ابتدای امسال تاکنون سهام چهار شرکت عرضه شده است.

برنامه ریزی برای ۲۰ عرضه اولیه در فرابورس تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، امیر هامونی روز دوشنبه درباره عرضه های اولیه سهام در فرابورس تا پایان امسال، افزود: تاکنون به میزان 100 هزار میلیارد ریال درخواست عرضه و پذیرش در فرابورس مطرح شده که اجرایی شدن آنها مستلزم طی فرایندی طولانی و اخذ صورت های مالی و مستندات لازم است.
    مدیرعامل فرابورس ایران درباره عرضه اولیه آتی گفت: در نظر داریم که پیش از پایان خردادماه عرضه اولیه شرکت سرمایه گذارای گوهران امید در فرابورس انجام شود.
    هامونی به استقبال سهامداران از عرضه های اولیه اشاره کرد و گفت: دو نوع عملیات در بازار بورس مورد علاقه فعالان بازار سرمایه قرار می گیرد که نخست افزایش سرمایه شرکت ها و دیگری عرضه اولیه سهام شرکت های جدید در بازار بورس است.
    وی ادامه داد: معمولا ورود شرکت های شرکت های جدید برای سهامدارانی که موفق به خرید عرضه اولیه می شوند، 20 تا 30 درصد بازدهی مثبت دارد، بنابراین همیشه برای آنها استقبال وجود داشته است.
    مدیرعامل فرابورس ایران درباره محدودیت خرید توسط معامله گران آنلاین در عرضه اولیه و نارضایتی آنها از این موضوع، گفت: حدود 800 هزار معامله گر آنلاین درکشور وجود دارد، اما عرضه اولیه سهام محدود است، در نتیجه به همه معامله گران، سهم اولیه نمی رسد.
    هامونی گفت: البته اقداماتی برای حل این موضوع انجام و پیشنهاداتی نیز مبنی بر کاهش سهمیه ها در عرضه های اولیه مطرح شده تا معامله گران آنلاین بیشتری بتوانند سهم خریداری کنند.
    وی درباره نقش عرضه های اولیه در رونق بخشیدن به بازار بورس گفت: به دلیل منافعی که عرضه های اولیه دارد و استقبال سهامداران، عرضه های اولیه می تواند به رونق بخشی در این بازار کمک کند.
    مدیرعامل فرابورس ایران همچنین به مزایایی ورود شرکت به بازار سرمایه، افزود: ورود شرکت ها به بازار بورس و فرابورس مزایایی را نیز برای شرکت ها به دنبال دارد و سبب می شود فعالیت آنها با شفافیت بیشتری انجام شده و تسهیلات بیشتری را نیز دریافت کنند.
    هامونی اضافه کرد: سهام شرکت های بورسی این قابلیت را دارند که برای وثیقه گذاری نیز استفاده شوند و بر این اساس به جای آنکه اموال و دارایی این شرکت ها، وثیقه گذاشته شود، از سهام برای وثیقه گذاری استفاده می شود.
    وی یادآور شد: همچنین عرضه های اولیه، موجب می شوند که سطح بازار گسترده تر شده و از شکل گیری رشد هیجانی درباره برخی سهام خاص جلوگیری شود.
    مدیرعامل فرابورس ایران درباره ارزش بازار فرابورس ایران، گفت: با ورود شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، ارزش بازار فرابورس به 960 هزار میلیارد ریال رسید.
    در معاملات دیروز (یکشنبه) فرابورس، 539 میلیون ورقه بهادار در 72 هزار و 404 نوبت به ارزش یک هزار و 319 میلیارد و 870 میلیون ریال خرید و فروش شد.
    آیفکس (شاخص فرابورس) با افت حدود هفت واحدی عدد 789.79 واحد را نشان داد. نمادهای پالایش نفت تهران، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی مارون تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.
    آخرین عرضه اولیه در فرابورس متعلق به شرکت مدیریت انرژی تابان هور (وهور) بود که هفته گذشته، 1870 کشف قیمت و عرضه شد که همچنان با استقبال بازار مواجه است به طوری که بیشترین حجم و ارزش معاملات دیروز در اختیار مدیریت انرژی تابان هور با خرید و فروش 111 میلیون سهم به ارزش 209 میلیارد ریال بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها