عصر خودرو

سوخت هواپیما به بورس انرژی راه یافت

عصر بازار- مدیر صادرات و واردات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از عرضه سوخت هواپیما (ATK) در بورس انرژی خبر داد.

سوخت هواپیما به بورس انرژی راه یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، جمهوری اسلامی ایران از دو سال پیش به صادرکننده سوخت هواپیما تبدیل شد، به طوری که پارسال 15 هزار تن سوخت هواپیما به سه کشور همسایه صادر شد که نسبت به سال 1393 رشد پنچ برابری را نشان می دهد.

    باتوجه به روند افزایش تولید این سوخت، ایران در نظر دارد با عرضه آن در بورس انرژی، مبادلات داخلی و بین المللی این فراورده نفتی را گسترش دهد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر صادرات و واردات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: یکی از اولویت های امسال بخش صادرات و واردات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران تعامل بیشتر با بورس انرژی برای رفع مشکلات و ارتقای سطح خدمات در بورس است.

    به گفته «امیر وکیل زاده»، هدف از افزایش تعامل و همکاری با بورس انرژی، ارایه خدمات و عرضه فرآورده‌های جدید با روش های نوین است.

    وی اعلام کرد: بزودی با مذاکرات انجام شده سوخت هواپیما ATK در تابلو شیشه‌ای بورس قرار خواهد گرفت.

    وکیل زاده ادامه داد: با توجه به وضع مناسب مازاد مصرف فرآورده‌های نفتی به دنبال ارایه راهکارهای مناسب در چارچوب قانون برای تنوع بخشی نوع خدمات و عرضه هستیم که بزودی شاهد این اتفاق خواهیم بود.

    وی عرضه و افزایش صادرات نفت سفید را به عنوان اولویت بعدی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد و گفت: امیدواریم با قابلیت های موجود و نیاز کشورهای همسایه به بازارهای جدید دست یابیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها