عصر خودرو

چرا سوروس مجددا به بازار طلا روی آورده است؟

عصر بازار- در حالی که وضعیت اقتصادی جهان رو به نزول گذاشته است میلیاردر معروف آمریکایی سهام خود در بازار بورس را فروخته و پس از چند سال وقفه اقدام به خرید طلا و سهام معادن طلا نموده است.

چرا سوروس مجددا به بازار طلا روی آورده است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، جورج سوروس میلیاردر معروف آمریکایی پس از چند سال وقفه، مجددا به بازار خرید و فروش طلا و سهام معادن فلز زرد بازگشته است.

    روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مطلبی نوشت: «شرکت مدیریت دارایی سوروس که 30 میلیارد دلار از دارایی آقای سوروس و خانواده اش را مدیریت می کند، با پیش بینی بروز ضعف در بازارهای مختلف سهام خود در بازار بورس را فروخته و اقدام به خرید طلا و سهام معادن طلا نموده است. سرمایه گذاران اغلب در هنگامه بروز آشفتگی های سیاسی و اقتصادی، بازار طلا را به عنوان یک بهشت امن تلقی می کنند.»

    سوروس اقدام به خرید 1.05 میلیون سهم در اس پی دی آر گلد تراست، بزرگرترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا کرده است. شرکت مدیریت دارایی سوروس همچنین در پایان ماه مارس اقدام به خریداری بخشی از سهام بزرگترین تولید کننده طلای جهان یعنی شرکت بریک گلد به ارزش 264 میلیون دلار نموده است. سوروس 1.7 درصد از سهام شرکت بریک را خریده است.

    از میان توضیحاتی که این میلیاردر آمریکایی ارائه کرده می توان به پیش بینی های تیره و تار مسائل اقتصادی و سیاسی در چین و اروپا اشاره کرد.

    سوروس گفته: «چین همچنان از خروج سرمایه رنج می برد و در حالی که دیگر کشورهای آسیایی در حال انباشته کردن ارزهای خارجی هستند، این کشور اقدام به کاهش ذخایر ارزی خود کرده است... چین با نزاعی درونی در زمینه رهبری سیاسی اش مواجه است و در سال آینده این مسئله توانایی این کشور در پرداختن به مسائل مالی را تضعیف خواهد کرد.»

    بنابراین، این میلیاردر آمریکایی نتیجه گرفته که «تدوام ضعف در چین موجب وارد آمدن فشارهای کاهنده تورمی و نتیجتا افت دستمزدها و قیمت ها بر اقتصاد آمریکا و جهان خواهد شد.»

    سوروس همچنین گفته، این احتمال وجود دارد که اتحادیه اروپا تحت فشار بحران مهاجرت، ادامه چالش ها در یونان و خروج احتمالی انگلیس از این اتحادیه فرو بپاشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها